Spėjama, jog tai gali būti susiję su Latvijos vyriausybės atsisakymu leisti su koncernu „Gazprom“ susijusioms įmonėms Ventspilio uoste sandėliuoti dujotiekiui „Nord Stream 2“ skirtus didelio skersmens vamzdžius.
„Deutsche Welle“, remdamasi „Reuters“ agentūra, praneša, jog „Rusijos geležinkeliai“ pastaruoju metus atmeta vis daugiau paraiškų krovinių pervežimui link Latvijos uostų, ir tai patvirtina statistika. Pavyzdžiui, kovą Rusija per Ventspilio ir Rygos uostus eksportavo 1,2 mln. tonų, balandį – 750 tūkst. tonų, per pirmąją gegužę pusę – jau tik 45,7 tūkst. tonų anglies. Kai kurių kitų Rusijos eksporto krovinių srautai per Latvijos uostus išvis sustojo.
„Rusijos geležinkelių“ atstovai šių paraiškų atmetimą išvis neargumentuoja arba aiškina planuotu geležinkelių remontu, o į „Reuters“ užduotą klausimą, ar tai yra kažkokios tai priemonės Latvijos atžvilgiu, atsako tvirtu „ne“.
Kaip BNS skelbė, Ventspilio uostas bei dvi jame veikiančios krovos bendrovės – „Noord Natie Ventspils Terminals“ ir „Eurohome Latvija“ – balandžio mėnesį iš su „Gazprom“ susijusių įmonių sulaukė pasiūlymo prisidėti prie Baltijos jūrą kertančio Rusijos eksporto dujotiekio „Nord Stream“ plėtros projekto įgyvendinimo. Siūlytos 14 mln. eurų vertės investicijos papildomai septynių hektarų ploto aikštelei vamzdžiams sandėliuoti, kuri vėliau atitektų uostui.
Latvijos vyriausybė, sulaukusi Gynybos ir Aplinkos apsaugos ir regionų plėtros ministerijų išvadų, kad tai keltų grėsmę Latvijos nacionaliniam saugumui, šį pasiūlymą blokavo.