Seimas imasi naujojo elektros rinkos modelio

Seimui tvirtinti pateiktas naujas elektros rinkos modelis – į nacionalinę teisę siekiama perkelti Europos Sąjungos Švarios energijos paketo nuostatas.
Elektra
Elektra / 123RF.com nuotr.

„Pakeitimų tikslas yra paruošti nacionalinę teisinę bazę svarbiausiems ateinančių 10 metų elektros rinkos pokyčiams, kuomet vartotojams atsiras vis daugiau naujų galimybių aktyviai dalyvauti rinkoje“, – pristatydama pluošto įstatymų pataisas Seime teigė energetikos viceministrė Inga Žilienė.

Pasak jos, įstatymų paketas yra svarbi Lietuvos elektros energetikos sektoriaus žaliosios transformacijos dalis.

Pakeitimais, anot viceministrės, siekiama sudaryti palankesnes sąlygas žmonėms tapti mažiau priklausomiems nuo elektros kainų, kurių augimas dabar stebimas, o naudoti savo pasigamintą energiją, ją kaupti, parduoti ar mainytis, jungtis į energetikos bendrijas, teikti energijos kaupimo, elektromobilių įkrovimo paslaugas.

„Tiek aktyvūs vartotojai, tiek energetinės bendruomenės, tiek gaminantys vartotojai bus nepriklausomi nuo elektros kainų šuolio, kadangi jie neįsigis elektros energijos iš biržos ir iš nepriklausomo tiekėjo, o patys pasigamins“, – teigė I.Žilienė.

Pasak jos, į gyventojų energetinę bendruomenę galės burtis sodų bendrija, daugiabutis namas, kaimo bendruomenė: galės bendrai statytis, pavyzdžiui, nutolusią saulės elektrinę ir susimažinti sąskaitas už elektrą.

I.Žilienė žadėjo, kad išmaniosios elektros apskaitos sistemą prioritetine tvarka jau nuo kitų metų nemokamai planuojama diegti neįgaliesiems.

Toliau Seimas pataisas svarstys lapkričio 4-ąją, kai jas aptars Seimo komitetai ir komisijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis