Parlamentinis Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) išvakarėse pritarė, kad tarifas mažėtų nuo 304 iki 41 euro, kaip siūlo Vyriausybė.
Komitetas taip pat pritarė, kad būtų atšaukti lengvatinio dyzelino, skirto žemdirbiams, ribojimai – 60 eurų už 1 tūkst. litrų akcizu apmokestinamą kurą siūloma vėl leisti naudoti žemės ūkio bendrovių ir ūkininkų sunkvežimiuose bei kitose transporto priemonėse.
Akcizų įstatymo pataisos dėl žymėto dyzelino ir SND akcizų svarstomos skubos tvarka.
Lietuvos žemės ūkio tarybos pirmininkas Ignas Hofmanas antradienį BNS sakė, kad SND akcizas neturėtų viršyti 14 eurų už toną – tuomet ūkininkai būtų patenkinti. Be to, anot jo, žemdirbiai sutiktų su kompromisu, jei akcizas liktų 41 euras, o anglies dioksido (CO2) dedamoji būtų atidėta ne pusei metų, kaip dabar siūloma, o vieneriems metams.
Seime opozicijai priklausantys parlamentarai yra registravę kelis pasiūlymus tarifą mažinti iki 13-23 eurų.
Šias iniciatyvas apsvarstęs BFK antradienį jas atmetė, jis taip pat nepritarė aplinkos ministro Simono Gentvilo siūlymui šiemet taikyti didesnį akcizą – 70,58 euro, o vėliau jį šiek tiek kasmet didinti.
Dėl visų šių siūlymų Seimas dar balsuos, jeigu to norės iniciatoriai.
Vyriausybė siūlo 2025-aisiais iki liepos kompensuoti SND akcizo padidėjimą vartotojams, kurie šiemet sausį-vasarį moka iki 304 eurų padidintą SND akcizą. Šis mokestis 2025 metais turėtų siekti 30,6 euro už toną, o vėliau kasmet dvigubės, kol 2030 metais pasieks 183,6 euro.
Šio CO2 mokesčio tarifo Seimas dabar nesvarsto, pataisos dėl to komitetuose bus aptariamos vėliau, o Seime pats projektas svarstomas pavasarį.