Atlikę korupcijos rizikos analizę, STT pareigūnai teigia nustatę, kad nėra pakankamai reglamentuota Energetikos ministerijos valstybės tarnautojų atrankos tvarka siekiantiems eiti valstybės valdomų įmonių kolegialių organų (stebėtojų tarybos ar valdybos) narių pareigas, ne visų valstybės valdomų įmonių kolegialūs organai veikia visos sudėties ir yra išsirinkę pirmininką.
„Nėra pakankamo minėtų įmonių veiklos viešinimo, ne visų valstybės valdomų įmonių interneto svetainėse viešinami rodikliai, nuo kurių priklauso įmonės vadovo mėnesinės algos kintamoji dalis“, – pranešime žiniasklaidai rašo STT.
„Energetikos ministerija nepakankamai koordinuoja valstybės valdomų įmonių kolegialių organų narių ir vadovų civilinės atsakomybės draudimo įsigijimą, nėra nustatyti vieningi draudimo įsigijimo kriterijai“, – priduriama pranešime.
Vykdant AB „Litgrid“ viešuosius pirkimus, anot STT, nevisiškai panaudojamos centralizuotų pirkimų galimybės, ne visais atvejais užtikrinamas viešųjų pirkimų inicijavimo ir priežiūros funkcijos atskyrimas nuo pirkimo organizavimo ir atlikimo.
„Darytina išvada, kad šiose srityse egzistuoja korupcijos rizika, kuri nors valdoma, tačiau būtina vykdyti papildomas korupcijos prevencijos priemones“, – išvadose rašo STT. Su jomis susipažinti galite čia.
STT Išvados:
- Ne visada užtikrinamas pakankamai objektyvus valdymo organų skyrimo procesas
- Ne visų valstybės valdomų įmonių kolegialių organų narių ir vadovų privačių interesų deklaracijų duomenys skelbiami viešai
- Nėra nustatyto valstybės tarnautojų atrankos užimti valstybės valdomų įmonių kolegialių organų narių pareigas mechanizmo
- Ne visų valstybės valdomų įmonių kolegialūs organai veikia visos sudėties ir yra išsirinkę pirmininką
- Ne visų valstybės valdomų įmonių interneto svetainėse viešinami rodikliai, nuo kurių priklauso įmonės vadovo mėnesinės algos kintamoji dalis
- Nekoordinuojamas valstybės valdomų įmonių kolegialių organų narių ir vadovų civilinės atsakomybės draudimas šių įmonių sąskaita
- Ribotas Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros veiklos savarankiškumas
- Nepakankamas Energetikos ministerijos pozicijos atstovavimas EPSO-G stebėtojų taryboje
- Nepakankamas vieno EPSO-G valdybos nario nepriklausomumas
- Vienas iš LITGRID valdybos narių dalyvavo priimant sprendimus, kurie gali būti susiję ir su jo privačiais interesais
- Nevisiškai panaudojamos centralizuotų pirkimų galimybės
- Ne visiems pirkimuose dalyvaujantiems asmenims formaliai taikomi aukštesni reputacijos, nešališkumo ir konfidencialumo reikalavimai
- Atliekant viešuosius pirkimus ne visais atvejais užtikrinama, kad būtų atskirtas viešųjų pirkimų inicijavimo ir priežiūros, organizavimo ir atlikimo, pasiūlymų vertinimo ir vykdymo kontrolės funkcijų vykdymas
- Ne visais atvejais pakankamai derinami pirkimuose dalyvaujančių asmenų viešieji ir privatūs interesai
- Nors informacija (ne sutartys) apie sudarytas pirkimų sutartis skelbiama LITGRID interneto svetainėje, tačiau ne visos sudarytos pirkimų sutartys skelbiamos CVP IS
STT išskyrė, kad vienas iš buvusių „Litgrid“ valdybos narių dalyvavo priimant sprendimus, kurie gali būti susiję ir su jo privačiais interesais – anksčiau bendrovės Finansų departamento direktoriumi dirbusio Rimanto Busilos dukra dirbo audito kompanijoje „PricewaterhouseCoopers“, tuo tarpu ši bendrovė buvo išrinkta „Litgrid“ grupės auditore.