TEA: aviacijos sektorius varžys naftos rinkos atsigavimą

Benzino ir dyzelino paklausa iki metų pabaigos atsities, tačiau koronaviruso krizė greičiausiai paliks randų aviacijos sektoriuje ir naftos rinkoje, antradienį pareiškė Tarptautinė energetikos agentūra (TEA).
Naftos gavyba
Naftos gavyba / 123rf.com nuotr.
Temos: 2 Aviacija Nafta

Vis daugėjant šalių, švelninančių karantino priemones, kurios pasaulio ekonomiką įstūmė į didžiausią krizę nuo Didžiosios depresijos laikų, TEA savo naujausioje mėnesio ataskaitoje vėl pagerino naftos rinkos raidos prognozes.

Dabar organizacija numato, jog naftos paklausa 2020 metais sudarys 91,7 mln. barelių per dieną ir bus 8,1 mln. barelių per dieną mažesnė negu pernai.

Gegužę TEA prognozavo 8,6 mln. barelių per dieną paklausos nuosmukį, o balandį – 9,3 mln. barelių per dieną smukimą.

Pasak organizacijos, nuo vadinamojo Juodojo balandžio, kuomet buvo pasiektas karantino priemonių pikas, naftos vartojimo rodikliai, palyginti su atitinkamais ankstesnių metų mėnesiais, nuosekliai gerėjo.

Balandį paklausos metinis nuosmukis siekė 21,8 mln. barelių per dieną, o gegužę – apytikriai 18,6 mln. barelių per dieną.

Birželį šis nuosmukis turėtų sumažėti iki 12,9 mln. barelių per dieną, o liepą – iki 7,4 mln. barelių per dieną.

Paryžiuje įsikūrusi organizacija savo ataskaitoje taip pat paminėjo tam tikrus padrąsinančius atsigavimo ženklus.

„Kalbant apie paklausą, jos palaikymą užtikrino kovo–gegužės mėnesių laikotarpiu pagerėję mobilumo rodikliai. Visų pirma, Kinijoje ... po karantino priemonių nutraukimo paklausa balandį beveik sugrįžo į metais anksčiau buvusį lygį“, – rašoma TEA ataskaitoje.

Organizacija taip pat paminėjo vartojimo atsigavimą Indijoje gegužės mėnesį, nors „juodojo aukso“ paklausa šioje šalyje tebėra gerokai mažesnė negu prieš metus.

„Antrąjį pusmetį karantino priemonių švelninimas daugelyje šalių turėtų suteikti postūmį paklausai“, – prognozuoja TEA.

„Sunki“ aviacijos padėtis

TEA taip pat paskelbė pirmąsias 2021 metų prognozes, kuriose numato, jog, „pradėjus normalizuotis aktyvumui didžiosiose ekonomikos dalyse“, naftos paklausa padidės 5,7 mln. barelių per dieną.

Taigi bendra „juodojo aukso“ paklausa pasaulyje pakils iki 97,4 mln. barelių per dieną, tačiau tebebus 2,4 mln. barelių per dieną mažesnė negu 2019 metais ir tai „daugiausia lems sunki padėtis aviacijos sektoriuje“.

TEA skaičiuoja, jog reaktyvinių degalų ir žibalo paklausa šių metų antrąjį ketvirtį, palyginti su tuo pat laikotarpiu pernai, kris 62 proc. ir jos atsigavimas bus lėtas, nes, kol neatsiras vakcinos nuo koronaviruso, kelionių oro transportu sektorių greičiausiai ir toliau varžys įvairūs apribojimai bei sumažėjusi paklausa.

„Benzino ir dyzelino paklausa iki lygių, buvusių prieš krizę, turėtų priartėti iki 2020 metų pabaigos, tačiau reaktyvinių degalų paklausos perspektyvos yra labiau neaiškios“, – pažymima organizacijos ataskaitoje.

Pasak TEA, aviacijos sektorius bendrą naftos paklausą varžys ir 2021 metais: reaktyvinių degalų ir žibalo paklausa šiemet, organizacijos skaičiavimais, sumažės 3 mln. barelių per dieną, o kitąmet padidės tik 1 mln. barelių per dieną.

TEA taip pat nurodė, jog naftos gavyba pasaulyje šiemet sumažės 7,2 mln. barelių per dieną ir kitąmet padidės tik 1,8 mln. barelių per dieną, jeigu Naftą eksportuojančių valstybių organizacija (OPEC) ir jos sąjungininkais laikysis duotų pažadų sumažinti gavybą.

Nors naftos kainos pastaruoju metu gerokai pakilo, jų lygis, pasak organizacijos, yra nepakankamas tam, kad gerokai padidėtų gavyba Jungtinėse Valstijose, kurių skalūnų naftos gavyba pastaraisiais metais gerokai prisidėjo prie pasaulinio pasiūlos pertekliaus atsiradimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų