Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trejų metų „Independence“ istoriją paženklino naujas įvykis

Šiandien sukanka lygiai treji metai, kai pro Klaipėdos uosto vartus įplaukė dujų laivas-saugykla „Independence“ – penkiolikos aukštų namui ir trims futbolo aikštėms prilygstantis laivas, tapęs šalies energetinės nepriklausomybės flagmanu. Penktadienį atverstas dar vienas svarbus istorinis puslapis – atidaryta nauja, moderni antžeminė SGD paskirstymo stotis. Tai pirmasis tokio pobūdžio objektas Klaipėdos uoste, laikomas vienu pažangiausių logistinių sprendimų Lietuvoje ir Baltijos jūros regione.
Naujas etapas „Independence“ istorijoje: atidaryta paskirstymo stotis
Naujas etapas „Independence“ istorijoje: atidaryta paskirstymo stotis / J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr.

Paskirstymo stotis – tai penkios talpyklos, įkurdintos bendrovės „Klaipėdos nafta“ teritorijoje, į kurias suskystintos dujos laivu pristatomos iš didžiojo terminalo ir išpumpuojamos į šias talpas. Penkios talpyklos priima 5 000 kub. metrų dujų. Palyginimui, laive „Independence“ telpa 170 tūkstančių kub. metrų dujų.

Penkios talpyklos priima 5 000 kub. metrų dujų. Palyginimui, laive „Independence“ telpa 170 tūkstančių kub. metrų dujų.

„Dėl to ir pavadinimas – mažos apimties paskirstymo stotis, nors iš tiesų 5 000 kub. metrų pavertus dujų forma gautume 3 mln. kubinių metrų dujų, kiekiai nėra tokie maži, – pasakojo bendrovės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Mindaugas Jusius.

Naujo objekto paskirtis – užpildyti laivų, kurie naudoja SGD kaip kurą, bakus. M.Jusio teigimu, tai tarsi automobiliui atvykti į kolonėlę ir pasipildyti degalų baką.

„Laivas priplauks prie krantinės, turės galimybę užsipilti savo baką ir plaukti toliau. Antra galimybė – pilti į dujovežį ir nusivežti į tą vietą, kur norima skystį paversti dujomis. Dažniausiai tai būna teritorijos arba gamybos industrijos centrai, kuriuose nėra atvesto vamzdyno. Tuomet yra tiesiog nuvežama autotransportu, panaudojama kaip kuras gaminti energiją. Pavyzdys galėtų būti Druskininkų miestas. Turi vamzdyną, tačiau kaina nekonkurencinga, jiems pigiau atsivežti dujovežiu iš Klaipėdos ir iš šių dujų gaminti šilumą miestui“, – pasakojo M.Jusius.

Visu pajėgumu veiks kitąmet

Paskirstymo stotis visu pajėgumu pradės dirbti kitų metų pirmąjį ketvirtį. Šiuo metu paskirstymo stotyje dar vyksta testavimo darbai ir dujomis yra pildomos dvi iš penkių talpų. Šio kiekio pakanka patenkinti šiuo metu esantį poreikį.

Sutartį su „Duon“ turi „Litgas“, kuri parduoda stotelėje esančias dujas šiai kompanijai. Dujas iš Klaipėdos gabena į Šiaurės Lenkijos regioną, kuriame yra didelis tokių dujų poreikis, mat vamzdynas mažai išplėtotas.

„Domisi aktyviai ir kiti klientai. Galima paminėti keltą, plaukiantį tarp Talino ir Helsinkio, naudojantį tokį kurą. Jam paprasčiau atvežti automobiliais tokį kurą iki Talino ir pilti“, – sakė bendrovės vadovas.

Skaičiuojama, jog iš vienos talpyklos, kurioje yra 1 000 kub. metrų dujų, būtų galima pripildyti apie 50 dujovežių.

Vienu metu paskirstymo stotyje galės būti aptarnaujami du dujovežiai, o krantinėje dujomis pildomas vienas laivas. Skaičiuojama, jog iš vienos talpyklos, kurioje yra 1000 kub. metrų dujų, būtų galima pripildyti apie 50 dujovežių, kurio vieno pripildymas trunka apie porą valandų.

Nemažą potencialą įmonė mato tolimųjų reisų transporto srityje. Europoje skatinant naudoti švarų kurą, SGD yra puikus dyzelinių variklių pakaitalas. Kai kurie didieji miestai, ribodami triukšmo ir taršos lygį, jau dabar riboja sunkiasvorio transporto patekimą į miestą. Perspektyvas SGD naudojimui atveria ir aplinkosaugai didelius reikalavimus keliančios įmonės, reikalaujančios, kad prekės būtų pristatomos švaresniu kuru.

Didelis potencialas

Bendrovėje „Klaipėdos nafta“ vykusiame SGD paskirstymo stoties atidaryme dalyvavęs energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas teigė, jog šie metai sektoriui iš tiesų ypatingi – metų pradžioje pirmą kartą istorijoje dujos buvo perkrautos iš „Independence“ į mažą laivą, rugsėjį į Lietuvą atkeliavo pirmosios amerikietiškos dujos, o dabar sveikinimai aidi SGD mažos apimties paskirstymo stoties atidarymo metu.

„Žodžiai ne viską gali pasakyti – „mažos apimties“ tik pavadinimas, o potencialas didelis. Džiugu, kad esame kartu su rinka, vienu žingsniu žengiame į priekį kartu su Portugalija, Ispanija, Italija ir Nyderlandais, kurios yra gamtinių dujų tiekėjos ir šios pramonės šakos vystytojos. Smagu matyti tokius rezultatus, smagu, kad „Klaipėdos nafta“ įvertino rinkos potencialą. Puikiai suprantame, kad šedevrai įvertinami tik po kurio laiko“, – pagyrų negailėjo ministras.

Jo teigimu SGD panaudojimo galimybės yra didžiulės. Šis alternatyvus kuras tinkamas tiek laivams, tiek sunkiajam transportui.

„Matau perspektyvą, ją mato ir didžiosios kompanijos, „Volvo“, „Iveco“, paskelbusios, kad tai geriausia alternatyva dyzeliniams varikliams“, – sakė Ž.Vaičiūnas, sveikindamas su dviguba švente, mat 2014-ųjų spalio 27-ąją į Lietuvą įplaukė „Independence“, iš esmės pakeitęs dujų tiekimo situaciją Lietuvoje.

2015 metais dujas Lietuvai tiekė tik vienas tiekėjas, o 2016-iais net 60 proc. dujų gauta iš SGD terminalo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos