„Esami laisvi Ukrainos dujų tranzito sistemos pajėgumai leidžia į Europos šalis perduoti papildomą dujų kiekį, atitinkantį didžiausią „Nord Stream 2“ ir sąlyginį „Nord Stream 3“ srautą kartu sudėjus, o akivaizdus Ukrainos dujų tranzito sistemos pranašumas yra jos lankstumas ir atšakos, kurios leidžia atlikti remonto ir priežiūros darbus nestabdant tranzito“, – teigiama „Ukrtransgaz“ pareiškime.
Ukrainos valstybinės energetikos grupės „Naftogaz“ vadovas Andrejus Koboliovas pabrėžė, kad Ukrainos dujų transporto sistemos lankstumas yra dar viena priežastis, dėl kurios Europos vartotojai turėtų pagalvoti apie Rusijos dujų tranzitą per Ukrainą.
„Tai dar viena priežastis, dėl kurios Europos vartotojams vertėtų gerai apsvarstyti, kas yra pelningiau: naudoti patikimą Ukrainos dujų tranzito sistemos antžeminę infrastruktūrą ar investuoti į sudėtingai ir brangiai remontuojamus povandeninius dujotiekius, kurie neturi pakankamų rezervų ir yra visiškai priklausomi nuo politinių Kremliaus užgaidų“, – parašė A. Koboliovas „Facebook“ puslapyje.
Kaip buvo pranešama, liepos 16 dieną abi jūrinio dujotiekio „Nord Stream“ linijos buvo sustabdytos dviem savaitėms – iki liepos 30 dienos.
Anksčiau buvo pranešama, kad 2020 metų sausio 1 dieną baigiasi dešimties metų trukmės tranzito sutartis tarp Ukrainos „Naftogaz“ ir Rusijos bendrovės „Gazprom“. Pastaroji šiuo metu intensyviai įgyvendina projektus „Nord Stream 2“ ir „TurkStream“ ir imasi priemonių, kad iki kito šildymo sezono pradžios būtų kuo labiau užpildytos Europos saugyklos.
„Naftogaz“, savo ruožtu, imasi priemonių užtikrinti, kad Ukraina nepatirtų problemų artėjančią žiemą, jei nebus sudaryta nauja tranzito sutartis.
Liepos 14 dieną dujų atsargos Ukrainos požeminėse saugyklose siekė 14,5 mlrd. kubinių metrų dujų.