„Tai paskutinis gelbėjimosi ratas visiems vidutinio dydžio buitiniams vartotojams, kurie nuo liepos 1 dienos atsidurs laisvoje elektros rinkoje. Dabar kamuoliukas yra vartotojų rankose. Tam, kad visi nepasirašę elektros tiekimo sutarties galėtų išvengti ketvirtadaliu brangesnės garantinio tiekimo paslaugos, sutartys su elektros tiekėjais nepertraukiamu režimu turi būti pasirašomos kas 4 sekundes. Tačiau, manau, visi suprantame, kad to nebus“, – sako „Elektrum Lietuva“ Rinkodaros ir produktų vystymo vadovė Neringa Petrauskienė.
Elektros vartotojai turi tris galimybes pasirašyti elektros tiekimo sutartį: savarankiškai internetu, atvykti į fizinį pasirinktos įmonės klientų aptarnavimo padalinį arba skambinti telefonu ir tokiu būdu konsultuotis dėl elektros pirkimo sąlygų. Mažiausiai laiko užtrunka ir nuo darbo valandų nepriklauso tik interneto variantas.
„Nuo pat birželio pradžios kiekvieną savaitę fiksuojame po 3-5 kartus augantį klientų užklausų skaičių. Jei gegužės mėnesį vidutiniškai per savaitę sulaukdavome 70 klientų skambučių, pirmą birželio savaitę – 300, tai praėjusią savaitę jų jau buvo daugiau kaip 1000. Esame pasiruošę atlaikyti išties didelį užklausų srautą, tačiau skatintume naudotis savarankiško nuotolinio sutarties sudarymo galimybe“, – teigia bendrovės atstovė.
Vertinant, kad elektros tiekimo sutartį internetu galima sudaryti visą parą bet kuriuo metu, neapsisprendę II etapo buitiniai vartotojai tam turi iš viso 168 valandas. Birželio 20 dieną tokių namų ūkių dar buvo 150 tūkst.
Pasak N.Petrauskienės, elektros tiekėjo pasirinkimo termino pratęsimas yra bandymas sumažinti žalą, kuriai namų ūkius gali pasmerkti jų pačių inercija. Protestuoti, ignoruoti ar kokiu nors būdu tyliai pasilikti pas visuomeninį elektros tiekėją nepavyks.
Pasirinkimo terminui praėjus elektros tiekimas nė vienam II etapo buitiniam elektros vartotojui nenutrūks, tačiau šią paslaugą Energijos skirstymo operatorius (ESO) suteiks elektros kainos dedamajai pritaikydamas 25 proc. koeficientą. Tokia situacija gali trukti iki 6 mėnesių, vėliau ESO įgyja teisę elektros energijos tiekimą nutraukti.
Didelis susidomėjimas valstybės parengtu elektros kainų kompensavimo mechanizmu, numatomu antrajam 2022 metų pusmečiui, leidžia prognozuoti, kad dėl augančio prekių ir paslaugų kainų lygio vartotojai tampa jautresni bet kokiam išlaidų padidėjimui.
„Elektrum Lietuva“ atstovės vertinimu, sunku patikėti, kad visi iki vieno II etapo vartotojai per papildomą savaitę pasirinks nepriklausomą elektros tiekėją. Tačiau tikslas – kad neapsisprendusiųjų liktų kuo mažiau.
„Gyventojai gavo papildomą savaitę sprendimui priimti ir nepaisant to, kad dalis jos bus šventinė ir nedarbo, mes dėsime visas pastangas, kad klientai galėtų be vargo sudaryti sutartį. Visi mūsų klientų aptarnavimo centrai, įskaitant ir aptarnavimą telefonu, dirbs visą ilgąjį savaitgalį, o specialistai prižiūrės interneto sistemų darbą. Vartotojai savo ruožtu šį termino pratęsimą turėtų vertinti visiškai pragmatiškai ir neužmiršti, jog neapsisprendimo atveju elektra jiems kainuos ketvirtadaliu brangiau“, – sako N.Petrauskienė.