Vėjo jėgainės Lietuvoje kovą pasiekė gamybos rekordą

Lietuvos vėjo jėgainių parkai kovo mėnesį pagamino daugiausia elektros per visą šalies vėjo energetikos istoriją. Rekordinius rodiklius lėmė itin vėjuota metų pradžia, skelbia Lietuvos vėjo elektrinių asociacija (LVEA).
Vėjo jėgainės
Vėjo jėgainės / "Fortum" nuotr.

Naujausiais Lietuvos energijos išteklių biržos „Baltpool“ duomenimis, kovą vėjo jėgainių parkai pagamino 174 gigavatvalandes (GWh) elektros – 78 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Gamybos mastą didino ir didžiosios, prie perdavimo tinklo prijungtos, ir mažosios vėjo elektrinės.

„Vėjuoti orai nulėmė sėkmingą metų pradžią Lietuvoje veikiantiems vėjo jėgainių parkams. Per sausį ir vasarį gamyba juose įsibėgėjo, o kovą užfiksuotą rezultatą galime laikyti rekordiniu. Jis pralenkė net 2017 metų spalį, kuomet vėjo jėgainėse buvo sugeneruota 171,6 GWh elektros energijos“, – pranešime sako LVEA direktorius Aistis Radavičius.

Jis pastebi, kad geri gamybos rezultatai vėjo jėgainėse turi teigiamos įtakos ir didmeninei elektros kainai. „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonoje vasarį ir kovą ji pigo – kovą vidutinė kaina susitraukė iki 39,99 euro už megavatvalandę (MWh).

Iš viso per pirmąjį ketvirtį vėjo jėgainės pagamino kiek daugiau nei 450 GWh elektros – 54 proc. daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį, nurodo LVEA.

Lietuvoje šiuo metu veikia 23 vėjo jėgainių parkai, jų bendra galia siekia 480 MW. Kartu su mažosiomis vėjo elektrinėmis iš viso instaliuota 539 MW galios elektrinių. Praėjusiais metais vėjo jėgainės pagamino 1,1 teravatvalandės (TWh) elektros. Tai sudarė apie 10 proc. galutinio šalies poreikio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis