​Verslininkams vis dar trūksta informacijos apie laisvąją elektros rinką

Praėjus beveik metams nuo pilno rinkos atsivėrimo, 72 proc. smulkaus ir vidutinio verslo įmonių vis dar trūksta informacijos apie laisvąją elektros rinką. Daugiausiai – 37 proc. – norėtų sužinoti apie lanksčios ir fiksuotos kainos pasirinkimo galimybes. Tuo tarpu 6 proc. įmonių vadovų vis dar nežino, kad gali pirkti elektrą laisvojoje rinkoje. Tokius duomenis atskleidė elektros prekybos kompanijos „Elektrum Lietuva” užsakymu atliktas verslo įmonių tyrimas.
Elektros perdavimo linija
Elektros perdavimo linija / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Antroje vietoje pagal informacijos poreikį – rinkos privalumai ir trūkumai bei svarbiausi kriterijai, lyginant skirtingų tiekėjų pasiūlymus. Apie tai informacijos norėtų gauti po 24 proc. įmonių vadovų. Apie sutarčių sąlygas norėtų sužinoti 23 proc., apie nepriklausomus tiekėjus – 21 proc. verslininkų.

„Rezultatai rodo, kad daugumai įmonių vadovų vis dar trūksta informacijos apie laisvosios rinkos veikimo principus, o dalis net nežino, kad gali rinktis tiekėją. Būtent dėl informacijos trūkumo ir manymo, kad niekas nepasikeis, maždaug pusė smulkaus ir vidutinio verslo įmonių – 53 proc. – dar nėra pasirinkusios nepriklausomo elektros energijos tiekėjo. Tai patvirtina, kad verslui paranku aktyviau domėtis rinkos efektyvumu ir įvertinti siūlomą naudą sumažėjusiomis sąskaitomis už elektrą“, – sako Ričardas Tvaronas, „Elektrum Lietuva“ Pardavimo vadovas.

Iš nepasirinkusių nepriklausomo tiekėjo, 20 proc. tą planuoja padaryti artimiausiu metu, o 23 proc. apie tokią galimybę dar svarsto. Dauguma nepasirinkusiųjų tiekėjo, yra mažos įmonės, turinčios iki 9 darbuotojų, kurių apyvarta siekia iki 1 mln. litų per metus. Svarbiausiais kriterijais renkantis tiekėjus išliko kaina (86 proc.) ir tiekėjo patikimumas (23 proc.).

„Tyrimo duomenys patvirtina, kad vis dar egzistuoja neteisingas įsitikinimas, jog mažoms įmonėms pirkti elektrą laisvojoje rinkoje neapsimoka. Tačiau net ir įmonė, suvartojanti iki 10 000 kWh elektros energijos per metus, per mėnesį gali sutaupyti apie 12,5 proc. išlaidų už elektrą. Lyginant su praėjusiais metais, planuojančiųjų pasirinkti sumažėjo 33 procentiniais punktais, mat dauguma ketinusių pasirinkti tiekėją 2012 m. tą jau padarė“, – pasakoja R. Tvaronas.

Tyrimą apie nepriklausomo tiekėjo pasirinkimą „Elektrum Lietuva“ užsakymu 2013 m. rugsėjo mėn. atliko tyrimų bendrovė „RAIT“. Tyrimo metu apklausta 250 verslo įmonių savininkų bei vadovų, iš kurių 98 proc. – smulkaus ir vidutinio verslo atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis