VERT tvirtins dukart mažesnę visuomeninę elektros kainą

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) trečiadienį turėtų patvirtinti dukart mažesnę visuomeninę elektros kainą maždaug 470 tūkst. vartotojų, priklausančių trečiajam rinkos liberalizavimo etapui ir iki 2026 metų neprivalančių pasirinkti nepriklausomo tiekėjo.
Išmaniojo elektros skaitiklio diegimas
Elektros skaitiklis / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

VERT teigimu, atsižvelgusi į tai, kad sausio mėnesį elektros kainos biržoje smarkiai mažėjo, Vyriausybė paprašė tarybos peržiūrėti ir atnaujinti elektros įsigijimo rinkos kainas bei visuomeninį tarifą pirmajam pusmečiui.

„Taryba (...) kreipėsi į „Ignitis“ (...) dėl elektros kainų buitiniams vartotojams (...) perskaičiavimo“, – teigiama VERT pažymoje.

Jei energetikos rinkos reguliuotojas pritars, standartinis vienos laiko zonos tarifas nuo kovo 1 dienos sumažės dukart – nuo 56,5 iki 28 centų už kilovatvalandę (kWh), tuo metu dviejų laiko zonų dienos tarifas be valstybės kompensacijos būtų 32 centai (dabar – 63 centai), o nakties – 19,3 cento (42,5 cento).

Pasak energetikos viceministrės Ingos Žilienės, jei reguliuotojas patvirtins naują tarifą, trečiojo rinkos liberalizavimo etapo vartotojai, kurie moka visuomeninę kainą, mokės 28 centus – tiek pat, kiek dabar, tačiau jiems nebebus mokamos valstybės kompensacijos.

Pasak jos, nepriklausomą tiekėją pasirinkusiems vartotojams iki 28,5 cento kompensacija kol kas lieka galioti.

Visuomeninė elektros kaina, kurią moka tik dalis vartotojų, nuo sausio padidėjo beveik du kartus iki 56,5 cento. Tačiau su 28,5 cento valstybės kompensacija ji padidėjo 17 proc. iki 28 centų (su PVM).

Visuomeninė elektros kaina ir dujų tarifai buitiniams vartotojams paprastai nustatomi du kartus per metus – nuo sausio ir liepos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis