Klaipėdos aukštojoje jūreivystės mokykloje vykdytos specialios pratybos, kurių metu mokytasi laivą milžiną į Klaipėdos uostą įvesti be trikdžių. Dalyvauti ir stebėti virtualias laivo įvedimo pratybas pakviesti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai, locmanai, vilkikų kapitonai, SGD laivo saugyklos operatoriaus „Hoeg LNG“, SGD terminalo atstovai. Procedūra pristatyta ir premjerui Algirdui Butkevičiui.
„Darbai prasidėjo 2013 m. vasario mėnesį. Ir visą tą laikotarpį gyvenome įtampoje. Šiandien džiaugiuosi, kad ta įtampa jau atslūgo. Jos nebėra nei tarp generalinių rangovų, nei tarp subrangovų. Jei oro sąlygos bus tinkamos, laivas Klaipėdos uostą pasieks jau spalio 27-ąją. Spalio 28-ąją turi ateiti kitas laivas su dujomis. Jos bus perpumpuojamos į mūsų nuomojamą laivą saugyklą – kad būtų galima atlikti testavimą. Lapkričio viduryje tikimės, kad prasidės visos infrastruktūros testavimo darbai“, – planus dėstė A.Butkevičius.
Jei oro sąlygos bus tinkamos, laivas Klaipėdos uostą pasieks jau spalio 27 d. Spalio 28 d. turi ateiti kitas laivas su dujomis.
25 tūkst. tonų sveriantis laivas milžinas įvairiomis oro sąlygomis virtualiuoju būdu be vargo pasiekė jam skirtą platformą prie Kiaulės Nugaros salos.
Tačiau trims futbolo aikštynams prilygstantį laivą netrukus per uosto vartus turėsiantys įvesti Klaipėdos uostininkai neslepia nerimo.
Laivas gigantas jiems – nemenkas iššūkis. Jei vėjo greitis laivui priartėjus prie Klaipėdos uosto bus didesnis nei 10 metrų per sekundę, uosto tarnybos pareigūnai svarstys, ar nevertėtų lukterėti palankesnių oro sąlygų laivui brautis pro uosto vartus.
„Teoriškai esame gana gerai pasiruošę. O sulaukę laivo turėsime įvertinti oro prognozes, sroves – tai pagrindinis dalykas, kurį mes turėsime įvertinti įvedant laivą. Teks dirbti kompleksiškai šio laivo įvedimo metu.
Laivą įves mūsų uosto kapitono tarnybos locmanai. Du locmanai bus ant borto, keturi vilkikai: vienas gale, kitas priekyje, du iš šonų. Dar pasitelksime papildomus pagalbinius laivus, kurie dalyvaus šito laivo saugaus plaukimo per uostą užtikrinimui“, – apie dujovežio sutiktuves pasakojo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonas Adomas Alekna.
Spalio 27 d. Lietuvą pasieksiantis dujovežis „Independence“ šiuo metu yra Lamanšo sąsiauryje. Jam atplaukus terminalo veikla, planuojama, startuos metų pabaigoje.
Testavimas bus atliekamas lapkritį
Marinetraffic.com duomenimis, SGD laivas įplaukė į Kategato sąsiaurį ties Danijos krantais.Į Klaipėdos uostą atplauks spalio 27 dieną. Testavimas, kaip sakė premjeras, prasidės lapkritį.
„Lapkričio viduryje tikimės, kad prasidės visos infrastruktūros testavimo darbai, dujotiekio darbai“, – premjero žodžius perduoda BNS.
Energetikos ministras Rokas Masiulis teigė, kad spalio 28 dieną gali būti atgabenta daugiau nei 100 mln. kubų dujų.
Už SGD laivo nuomą per dieną „Klaipėdos nafta“ mokės 189 tūkst. JAV dolerių (apie 517 tūkst. litų.
„Testavimo krovinys turėtų būti apie 50 mln. kubinių metrų, bet pirmasis krovinys gali atgabenti – tas dar bus nustatyta vėliau – daugiau, net virš 100 mln. kubinių metrų, ir ta jau kita krovinio dalis bus užskaityta kaip dujų tiekimas“, – Klaipėdoje žurnalistams sakė R.Masiulis.
Už SGD laivo nuomą per dieną „Klaipėdos nafta“ mokės 189 tūkst. JAV dolerių (apie 517 tūkst. litų), per metus – 68,9 mln. dolerių (186 mln. litų), o per 10 metų – 689 mln. dolerių (apie 1,86 mlrd. litų). Norvegijos bendrovė „Hoegh LNG“ ne tik nuomos laivą su įgula, bet ir teiks jo priežiūros ir operavimo paslaugas. Po dešimtmečio „Klaipėdos nafta“ laivą galės išpirkti, tačiau neatskleidžiama, už kokią sumą.
Minimalų kiekį dujų – 0,54 mlrd. kubų per metus – terminalui tieks Norvegijos „Statoil“, jų kaina priklausys nuo Didžiosios Britanijos dujų indekso. Rugpjūtį ji siekė 900-1000 litų už tūkstantį kubų, o preliminari penkerių metų sutarties vertė – 2,5-3 mlrd. litų.
Terminalas bus oficialiai atidarytas gruodžio 3-ąją.