Vyriausybė – už nulinį PVM šildymui dar du sezonus

Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos siūlymui taikyti nulinį pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą centralizuotam šildymui dar du sezonus. Skaičiuojama, kad valstybės biudžetas per dvejus metus neteks apie 111 mln. eurų. Šį pakeitimą Seimo prašoma svarstyti skubos tvarka.
Šildymo sezonas
Šildymo sezonas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Pasak finansų ministrės Gintarės Skaistės, energijos kainos išlieka aukštos, brango ir dujos bei biokuras, naudojamas centralizuotam šildymui, todėl tikėtina, kad šildymo kainos išliks aukštos ir šį sezoną.

„Tikėtina, kad kai kur netgi šiek tiek kils, todėl norėdami sumažinti naštą buitiniams vartotojams, gyventojams, teikiame siūlymą, kad centralizuotai tiekiamam šildymui valstybė kompensuotų PVM lengvatinį tarifą nuo 9 procentų iki nulio procentų“, – posėdyje trečiadienį sakė G.Skaistė.

„PVM lengvata rinkoje, kur kainos reguliuojamos, pasiekia vartotojus visa apimtimi, todėl yra taikli“, – pridūrė ji.

Lengvata būtų taikoma nuo 2022 ir 2023 metų spalio 1 dienos iki 2023–2024 metų balandžio 30-osios. 9 proc. PVM buvo kompensuojamas ir nuo šių metų sausio 1 dienos iki balandžio 30-osios.

Pasak ministerijos, valstybės biudžetas dėl to per 2022–2023 metų šildymo sezoną netektų apie 54 mln. eurų, o per 2023–2024 metų sezoną – dar apie 57 mln. eurų, su sąlyga, kad išliks tokios pat kainos, kaip 2023 metų pirmąjį pusmetį

Finansų ministrė Gintarė Skaistė praėjusią savaitę teigė, kad nulinis PVM tarifas siūlomas atsižvelgiant į tendencijas ir ateities sandorius, pagal kuriuos matoma, jog energetikos prekių kainos išliks aukštos dar kurį laiką.

Vyriausybei pritarus PVM įstatymo pataisas dar svarstys Seimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis