WTI naftos kaina pašoko daugiau kaip 30 proc., „Brent“ kaina – 15 proc.

Oficialiems duomenims parodžius, kad JAV komercinės „juodojo aukso“ atsargos per praėjusią savaitę padidėjo mažiau negu prognozuota, naftos kainų kilimas antroje trečiadienio pusėje dar labiau įsibėgėjo.
Naftos išgavimas
Naftos išgavimas / Zbynek Burival nuotr./ Unsplash nuotr.

Birželio mėnesio ateities sandorių „Brent“ rūšies naftos kaina Londono biržoje „ICE Futures“ nuo sesijos pradžios pakilo 3,18 JAV dolerio, arba 15,54 proc., iki 23,64 JAV dolerio už barelį.

O birželio mėnesio ateities sandorių WTI rūšies naftos kaina Niujorko prekių biržoje (NYMEX) pašoko 4,08 JAV dolerio, arba 33,06 proc., iki 16,42 JAV dolerio už barelį.

JAV energetikos departamentas pranešė, jog šalies komercinės naftos atsargos per savaitę iki balandžio 24 dienos padidėjo 9 mln. barelių.

Agentūros „S&P Global Platts“ analitikai spėjo, jog atsargų prieaugis sudarys vidutiniškai 9,8 mln. barelių, o Amerikos naftos institutas (API) antradienį paskelbė apie 9,98 mln. barelių atsargų padidėjimą.

Tuo tarpu „Moody's Investors Service“ analitikai dėl naftos produktų paklausos kritimo antradienį sumažino naftos kainų artimiausiu laikotarpiu prognozes.

Agentūra dabar numato, jog WTI rūšies nafta 2020 metais kainuos vidutiniškai 30 JAV dolerių už barelį, o 2021 metais – 41 JAV dolerį už barelį.

Vidutinė „Brent“ kaina, ekspertų vertinimais, šiemet sudarys 35 JAV dolerius už barelį, o kitąmet – 45 JAV dolerius.

Didžiuliai svyravimai naftos rinkoje tęsiasi jau ilgiau nei savaitę, po to, kai gegužės mėnesio ateities sandorių WTI kaina dėl saugyklų trūkumo praėjusį pirmadienį buvo kritusi iki minus 40 JAV dolerių už barelį.

Dabar padidėjusį kintamumą rinkoje skatina, be kita ko, biržiniai fondai, kurie laipsniškai parduoda birželio mėnesio ateities sandorius, į kuriuos anksčiau buvo investavę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis