Ž.Vaičiūnas: sąlygos skolintis „Klaipėdos naftai“ dabar idealios

Energetikos ministras sako, jog sąlygos valstybės valdomai naftos produktų ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorei „Klaipėdos nafta“ skolintis iš institucinių bankų šiuo metu yra idealios.
Žygimantas Vaičiūnas
Žygimantas Vaičiūnas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Žygimantas Vaičiūnas tikina, jog vėliau įmonei gali nepavykti taip pigiai pasiskolinti SGD terminalo laivui-saugyklai įsigyti bei atpiginti terminalo išlaikymą vartotojams.

„Ateityje, jeigu kalbėtume apie maždaug metų, pusantrų metų perspektyvą, gauti paskolą iš institucinių bankų šio terminalo išpirkimui praktiškai nebūtų įmanoma, nes visi srautai daugiausia nukreipiami į kitas priemones“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete teigė Ž.Vaičiūnas.

Komitetas svarstė nutarimo projektą dėl valstybės garantijos Šiaurės investicijų bankui (NIB) dėl 295,5 mln. eurų paskolų „Klaipėdos naftai“ – paskolos bus skirtos ilgesniam laikotarpiui perskirstyti SGD terminalo išlaikymo kaštus ir įsigyti laivą-saugyklą.

Pasak ministro, imti paskolą iš komercinių bankų techniškai būtų paprasčiau, bet ekonomiškai brangiau – kaštai būtų didesni iki 50 mln. eurų.

„Todėl reikalinga valstybės garantija. Sąlygos idealios šiam laikotarpiui“, – kalbėjo ministras.

„Klaipėdos naftos“ SGD direktorius Arūnas Molis tvirtino, kad paskolų palūkanų norma sieks apie vieną procentą.

Ž.Vaičiūnas Seimo narius patikino, kad nuo 2015 metų veikiantis terminalas dabar išnaudojamas maksimaliai: „Jau pusantrų metų visi pajėgumai išnaudoti“.

Pasak jo, šiemet bus pirmas kartas, kai terminalas naudojamas ir vasarą, ir žiemą.

Pasak ministro, imti paskolą iš komercinių bankų techniškai būtų paprasčiau, bet ekonomiškai brangiau – kaštai būtų didesni iki 50 mln. eurų.

Ž.Vaičiūno teigimu, šiuo metu terminalo išlaikymas kainuoja 87 mln eurų per metus, o po 2024 metų šie kaštai bus triskart mažesni.

„Logiška dalį dabartinių kaštų perkelti į ateitį“, – kalbėjo ministras.

„Klaipėdos nafta“ ketina skolintis iki 134,145 mln. eurų, kad galėtų iki 2044 metų paskirstyti iki 2024 metų galiojančios laivo-saugyklos nuomos sutarties su „Hoegh LNG“ kaštus. Jie nuo 2020 metų mažėtų 45 proc. – nuo 62 mln. iki 36 mln. eurų, vadinamoji saugumo dedamoji – apie 39 proc., o vidutinė galutinė dujų kaina vartotojams – apie 4 proc.

Dar iki 158,4 mln. eurų planuojama skolintis įsigyti „Independence“ arba kitą tokį laivą.

Vyriausybė kartu ieško ir būdų, kaip sumažinti bendrovės „Ignitis“ importuojamų SGD, būtinų palaikyti jo veiklą, kainą. Šias dujas įmonė perka iš Norvegijos „Equinor“, o sutartis galioja iki 2024 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis