Sistema siekiama turėti tikslius duomenis apie šalyje suvartojamus įvairių rūšių degalus. Konkurso laimėtojas turės sukurti sistemą iki gruodžio 1 dienos ir ją administruoti bent trejus metus.
Pasak ministerijos, sistema padės gauti tikslius duomenis apie rinkai tiekiamus ir vairuotojų naudojamus degalus pagal jų rūšį, kilmę ir energinę vertę.
Energetikos viceministrės Daivos Garbaliauskaitės teigimu, Alternatyviųjų degalų įstatymas numato, kad 2030 metais galutiniame degalų suvartojime 15 proc. turi sudaryti degalai iš AEI, iš jų mažiausiai 5,2 proc. – žaliosios dujos, tai yra, biometanas ir vandenilis.
„Todėl duomenys apie tai, kokios rūšies degalai ir biodegalai naudojami šalyje, yra reikalingi tam, kad galėtumėme stebėti degalų tvarumo parametrus, skatinti pažangiųjų biodegalų naudojimą“, – pranešime sako D.Garbaliauskaitė.
Pasak jos, sistema taip pat leis stebėti visą degalų tiekimo vertės grandinę ir sumažinti sukčiavimo rizikas, nes iki šiol priežiūra ir kontrolė degalų rinkoje buvo labai ribota ir neefektyvi.
Sistemoje esančiais duomenimis vadovausis priežiūrą ir kontrolę vykdančios institucijos, atsakingos už degalų tiekėjams nustatytų įpareigojimų įgyvendinimo vertinimą ir priežiūrą.
Įstatymas įpareigoja degalų tiekėjus palaipsniui didinti degalų iš AEI tiekimą į vidaus rinką: nuo 6,8 proc. 2022 metas iki 16,8 proc. 2030 metais.
Tad, pasak ministerijos, sistema leis degalų tiekėjams didinti alternatyviųjų degalų patiekimą ne tik įprastu būdu – įmaišant biodegalus į degalus, bet ir įsigyjant apskaitos vienetus iš kitų degalų tiekėjų, taip pat turėtų paskatinti biometano ir vandenilio dujų panaudojimą transporto sektoriuje.