Euro išvakarėse reikės apsispręsti, kaip elgtis su „kojinėje“ laikomais pinigais

Iki euro įvedimo Lietuvoje likus mažiau nei 100 dienų didžioji dalis (beveik 73 proc.) Lietuvos gyventojų turimas santaupas laiko sąskaitose arba investuoja finansų rinkose, o beveik penktadalis (17,2 proc.) žmonių jas tebelaiko „kojinėje“, rodo atliktos apklausos rezultatai.
Pinigai
Pinigai / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Vis dėlto keičiantis valiutai šiai nemažai daliai gyventojų savo santaupas reikės traukti iš „kojinės“ ir priimti sprendimą, kaip su jomis toliau elgtis.

„Tikėtina, kad apyvartoje nebeesančios valiutos žmonės laikyti nenorės, nes tai nepraktiška. Artėjant euro įvedimui šalies gyventojams reikėtų apmąstyti galimybę „įdarbinti“ turimas santaupas, kad jos laikui bėgant ne nuvertėtų, o duotų ir finansinės grąžos, – komentuoja „Aviva Lietuva“ generalinė direktorė Asta Grabinskė. – Tarkime, prieš penkerius metus per gyvybės draudimą konservatyviai investavus 10 tūkst. litų, įvertinus 6 proc. vidutinę metinę grąžą, dabar būtų sukaupta apie 12,5 tūkst. litų. Reikia atsižvelgti dar ir į tai, kad pasinaudojęs gyventojų pajamų mokesčio lengvata žmogus papildomai susigrąžino 15 proc. investuotos sumos.“ Lietuvos gyventojai turimas santaupas investuoja aktyviau, rodo statistika.

„Naujų vienkartinių gyvybės draudimo įmokų skaičius per pirmuosius aštuonis šių metų mėnesius lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai paaugo 45 proc. iki 13,9 mln. litų. Panašiu tempu auga visa naujų vienkartinių gyvybės draudimo įmokų rinka“, – teigia A. Grabinskė.

Tik dešimtadalis apklausos dalyvių dar iki euro įvedimo Lietuvoje turimas santaupas planuoja išleisti: 4,6 proc. apklausos dalyvių jas skirs didesniam pirkiniui arba kelionei, 5,4 proc. – nekilnojamam turtui įsigyti.

Apklausoje rugsėjo 15–26 dienomis dalyvavo daugiau nei 4000 Lietuvos interneto vartotojų.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis