„2012 metais mūsų bendrovė suteikė 162 milijonų litų finansavimą automobiliams įsigyti, o praėjusiais metais lizingo sutarčių sudarėme už dar didesnę – daugiau nei 200 milijonų litų sumą. Beveik trečdalį lizingu perkamų automobilių įsigyja gyventojai, likusius perka verslo įmonės“, – tendencijas komentuoja Mindaugas Stasionis, „Swedbank“ lizingo skyriaus vadovas.
Vidutinė kaina - 52 tūkst. dolerių
Vidutinė finansuojama gyventojų perkamo automobilio kaina 2013 m. šiek tiek viršijo 52 tūkstančius litų, o vidutinis paskolos mokėjimo laikotarpis buvo daugiau nei ketveri metai. Įmonės rinkosi automobilius, kurių kainų vidurkis siekė 88 tūkstančius litų, o finansavimo terminas buvo treji metai.
„Rinka augo dėl lizingo skvarbos didėjimo, kuri, įvertinus automobilių reeksportą, 2013 m. beveik pasiekė iki krizės buvusį lygį, tai yra, 60 procentų. Didelę įtaką rinkos augimui turėjo ir naudotų automobilių lizingo augimas. 2012 m. rinkoje lizingu finansuota 3,1 tūkst., o 2013 m. jau 4,1 tūkst. naudotų automobilių“, – automobilių lizingo rinkos augimo priežastis įvardija „Swedbank“ lizingo skyriaus vadovas.
M.Stasionio teigimu, praėjusiais metais kiek paaugo ir automobilių veiklos nuomos sutarčių. Jų 2013-aisiais „Swedbank“ sudarė daugiau nei tūkstantį.
„Swedbank“ duomenimis, vidutinė finansuojama gyventojų perkamo automobilio kaina 2013 m. šiek tiek viršijo 52 tūkstančius litų, o vidutinis paskolos mokėjimo laikotarpis buvo daugiau nei ketveri metai. Įmonės rinkosi automobilius, kurių kainų vidurkis siekė 88 tūkstančius litų, o finansavimo terminas buvo treji metai.
Tuo tarpu 2012 m. gyventojai pirko šiek tiek brangesnius automobilius, už juos mokėdami vidutiniškai 54 tūkstančius litų, ir lizingo sutartis sudarydavo ketverių metų laikotarpiui. Įmonės 2012-aisiais metais pirko gerokai pigesnius automobilius, jų kaina vidutiniškai siekė 71 tūkst. litų, ir sudarinėjo kiek ilgesnes nei trijų metų lizingo sutartis.
Populiariausi – vokiški ir japoniški automobiliai
Automobilių pirkimo tendencijos atskleidžia, kad rinkdamiesi automobilį lietuviai yra praktiški ir ištikimi pamėgtiems prekių ženklams – jau kelerius metus iš eilės pirmasis gyventojų pasirinkimas yra „Toyota“ automobiliai, o įmonės prioritetą teikia „Volkswagen“ modeliams.
„Jei palygintume lietuvių pasirinkimą iki krizės ir dabar, akivaizdus vienas skirtumas. 2007 m. populiariuosius „Opel“, „Honda“, „Mercedes Benz“ ir „Ford“ automobilius gerokai žemyn stumtelėjo praktiškoji „Škoda“. Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, „Škoda“ automobilius rinkosi ir įmonės, ir verslas. Populiariausių finansuotų automobilių sąraše šio prekės ženklo automobiliai įsitvirtino trečioje vietoje“, – sako „Swedbank“ lizingo skyriaus vadovas.
Tokį pasirinkimą M. Stasionis aiškina tuo, kad ir juridiniai, ir privatūs asmenys vadovaujasi tais pačiais kriterijais – svarbiausia automobilio kokybė ir patikimumas, taip pat panaudoto automobilio pardavimo galimybės. Dėl to gyventojai ir įmonės dažniau linkę rinktis didžiausių pasaulyje automobilių gamintojų („Toyota“, „Volkswagen“) produkciją.
Lietuviai ir latviai vis dar siekia prabangos, estai – praktiškumo
„Swedbank“ duomenimis, Lietuvos ir Latvijos gyventojai lizingu labiausiai nori įsigyti visureigius ir sportinius automobilius (2013 m. trečią ketvirtį jie sudarė daugiau nei pusę visų lizingo būdu įsigytų automobilių), Estijoje – mažos klasės automobilius (atitinkamai 40 proc. perkamų naujų automobilių). Lietuviai apskritai dažniau nei naują, nedidelį ir ekonomišką automobilį renkasi naują kompaktinės arba vidutinės klasės arba naudotą, bet aukštesnės klasės ir prabangesnį automobilį.
„Swedbank“ lizingo skyriaus vadovo teigimu, Lietuvoje ir Latvijoje daugiausiai automobilių lizingo būdu įsigyja gyventojai, per mėnesį uždirbantys 1,7-3,5 tūkst. litų, tuo tarpu Estijoje transporto priemones lizingu dažniausiai perka žmonės, gaunantys dvigubai daugiau pajamų – 5-6,9 tūkts. litų per mėnesį.