Prekyba technologijų prekėmis itin augo kalėdiniu laikotarpiu. Lyginant su 2013-asiais metais, ji kilstelėjo net 18 proc. ir pasiekė net 25 proc. aukštesnę apyvartą, rodo kasmetinį technologijų rinkos tyrimas, kurį atliko bendrovė „GfK Retail and Technology“.
Išaugo internetinė prekyba
Didžiausia pradėjusių metų prekybos „žvaigžde“ – internetinės prekybos rinka. Lyginant su 2013-aisiais, ji padidėjo dvigubai. 2013-aisiais prekybai internete teko 7 proc. visos technologijų bei buities technikos rinkai tenkančios apyvartos, o pernai prisidėjo dar 5 proc. Tad šiuo metu prekyba internete užima jau daugiau nei dešimtadalį rinkos.
Pasak prekybos centro internete „Varle.lt“ komercijos direktoriaus Mariaus Butausko, pernai labiausiai augo tokių prekių grupių kaip išmanieji telefonai, kompiuteriai, televizoriai. Itin didelį susidomėjimą vartotojai parodė dronais vadinamaisiais bepiločiais orlaiviais, kurie naudojami vis daugiau gyvenimo sričių.
Buities prekių rinkoje – pakilimas
Pernai labiausiai į viršų šovė stambios bei smulkios technikos pardavimai. Lyginant su metais prieš tai, stambios technikos pardavimai išaugo 40 proc., o smulkiosios – 20 proc. Pasak „GfK Retail and Technology Baltic" atstovybės Lietuvoje vadovo Eduardo Grybovo, bent 10 tūkst. lietuvių per Kalėdas dovanų gavo barzdaskutę.
Tuo metu antroje vietoje rikiuojasi IT prekės, kurių pardavimai išaugo apie 12 proc., kai šiai rinkai prognozuotas sąstingis. Netikėtas buvo ir trečioje vietoje atsidūręs garso bei vaizdo technikos augimas. Įvertinant estų ir skandinavų skaitmenizaciją, šiai rinkai buvo numatomas 13 proc. kritimas. Tačiau sulaukta net 8 proc. augimo.
Fotoaparatus baigia išstumti išmanieji telefonai
Bene skausmingiausi šie metai buvo fototechnikos rinkai. Ji krito kone 44 proc. apie 28 proc. sumažėjo jos dalyvių pajamos.
Tačiau itin gerais rezultatais negalėjo pasigirti ir planšečių prekių grupė. Jų rinkai prognozuotas kone 50 proc. augimas, tačiau jis sustojo ties 26 proc. riba.