Pasaulį kaustant pandemijai, namuose likę britai pinigus leido taip, kaip ir buvo galima tikėtis – prenumeravo vaizdo transliacijų platformas, užsisakinėjo maistą į namus bei gražino savo būstus.
Metų pradžioje nebūtinųjų prekių parduotuvės buvo užvėrusios duris, tad britai atsigręžė į elektroninę komerciją – duomenys rodo, kad 2021 metų kovą išlaidos internetinėse parduotuvėse išaugo beveik 88 proc., palyginti su tuo pačiu mėnesiu 2019 metais, kai išlaidos internetu sudarė vos daugiau nei pusę (52 proc.) visų mažmeninės prekybos išlaidų.
Kol kavinės, barai ir kitos nebūtinųjų paslaugų vietos buvo uždarytos, žmonės pirko daugiau būtinųjų prekių – išlaidos joms per metus išaugo 11 proc. Maisto produktų užsakymo internetu mastai išaugo 97 proc. – didžiausias augimas stebėtas kovą (120 proc.).
Išlaidos namų pramogoms ūgtelėjo 47 proc.
Negalėdami pramogauti ne namuose britai ženkliai padidino skaitmenino turinio prenumeratoms skirtą išlaidų dalį – jos išaugo 47 proc. Jungtinės Karalystės gyventojai aktyviai įsigijo ir elektronikos prekių – išlaidos joms padidėjo 10 proc.
Kol daug gyventojų 2021 metus išnaudojo kaip progą pagražinti namus, kai kurie nusprendė savo šeimas papildyti dar vienu nariu, taip padidindami veterinarijos gydytojams ir gyvūnų prekėms skirtų išlaidų dalį – pastarosios išaugo 29 proc.
Ateitis miglota
Pavasarį sušvelninus apribojimus dėl pandemijos, dauguma britų vis dėlto pasirinko atostogauti Jungtinėje Karalystėje. „Barclaycard“ pastebi, kad viešbučiams, kurortams ir apgyvendinimui skirtos išlaidos šalyje pirmą kartą nuo pandemijos pradžios išaugo – rugpjūtį augimas siekė 16 proc.
Tendencijos dėl vartotojų išlaidų ateityje tebelieka neaiškios – pasak „Barclaycard“ produkto vadovo Jose Carvalho, nerimą kelia augantys susirgimų koronavirusu skaičiai bei kiti iššūkiai.
„Namų ūkiai 2022 metais susidurs su naujais iššūkiais dėl didėjančių komunalinių sąskaitų, infliacijos bei nežinomybės, kurią sėja naujoji COVID-19 atmaina”, – tvirtino J.Carvalho. „Tačiau, kaip pamatėme per pastaruosius dvejus metus, tiek vartotojai, tiek įmonės prisitaiko prie sunkumų ir juos įveikia.“
Remiantis nauju „Goldman Sachs“ internetinio banko „Marcus“ tyrimu, prognozuojama, kad išlaidos kelionėms 2022-aisiais bus prioritetas. Daugiau nei trečdalis (34 proc.) gyventojų ketina išlaidas kelionėms didinti 22 proc., o 30 proc. apklaustųjų teigė, kad ketina mažiau išleisti maisto pristatymo platformose.