„Mobilusis laiškininkas – projektas, kuriuo labai didžiuojamės. Gyventojų poreikiai per paskutinius metus itin pasikeitė, todėl, norėdami patenkinti klientų lūkesčius, keičiamės ir mes. Paštas jau seniai nebėra tik pastatas, kokybiškas paslaugas galime teikti kitais būdais. Būtent šią galimybę kaimiškose vietovėse suteikia mobilieji laiškininkai“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.
Unikali paslauga
Jau 2017 m., kai gimė mobiliojo laiškininko idėja, kaimiškose vietovėse esančiuose pašto skyriuose klientų skaičius vis mažėjo. Dabar, per karantiną išaugus siuntų kiekiui, ši tendencija dar ryškesnė – daugelyje kaimiškų teritorijų net 80 proc. paslaugų suteikia laiškininkai, siuntas bei laiškus pristatantys į namus. Tik labai maža paslaugų dalis teikiama pašto skyriuje, o ir jos, dažniausiai, tiesiogiai nesusijusios su pašto veikla.
Kaimuose pašto skyriui, kaip fizinei paslaugų teikimo vietai, prarandant prasmę, Lietuvos paštas pradėjo ieškoti alternatyvių paslaugų teikimo būdų. Taip kilo mobilaus laiškininko idėja. Nors pradžioje kaimo bendruomenės nerimavo, tačiau po kurio laiko klientai pašto paslaugomis buvo vis labiau patenkinti. Praėjus metams nuo pirmųjų mobiliųjų laiškininkų įvedimo 12-oje rajonų, įmonė atliko klientų apklausą. Ji parodė, kad net 7 iš 10 žmonių, kurių apylinkėje dirba mobilus laiškininkas, tokią paslaugą rekomenduotų kitų regionų gyventojams, kur tokios paslaugos nėra. Ne kartą Lietuvos pašto atstovai šį unikalų projektą, kaip gerąją patirtį, pristatinėjo tarptautinėse parodose, svečiuodamiesi kitų šalių paštuose.
Paslaugos tiesiai į namus
Mobilųjį laiškininką galima vadinti „paštu ant ratų“. Išsikviestus mobilųjį laiškininką, į kliento namus jis atvyksta jau kitą dieną. Kliento namuose laiškininkas nemokamai suteikia visas įprastas pašto paslaugas: priima išsiuntimui paruoštas siuntas ir laiškus, prenumeratos užsakymus, įmokas, pristato ir išmoka vietines pinigų perlaidas. Kaip ir įprastas laiškininkas, pristato gautas siuntas, laiškus, spaudą – dėl šių paslaugų mobilaus laiškininko išsikviesti nereikia. Visi laiškininkai klientus aptarnauja naudodamiesi moderniomis priemonėmis – naujais tarnybiniais automobiliais, užsakymus priima ir tvirtina planšetiniuose kompiuteriuose, turi nešiojamus spausdintuvus.
Mobilieji laiškininkai – bene geriausiai klientų vertinama Lietuvos pašto paslauga. 2021 m. lapkritį atlikta klientų apklausa parodė, kad 78 proc. klientų mobilaus laiškininko paslaugą vertina pozityviai. Kaip didžiausius šios paslaugos pliusus klientai išskiria patogumą ir greitą laiškininko atvykimą.
Projektas tęsiamas
Per 4 projekto įgyvendinimo metus mobiliųjų laiškininkų skaičius išaugo iki 440. Šiuo metu klientus jie aptarnauja beveik 7 tūkst. Lietuvos kaimiškų vietovių. Paskutinis projekto plėtros etapas buvo paskelbtas 2020 m. vasarį, tačiau, atsižvelgdamas į sėkmingą patirtį, Lietuvos paštas planuoja šį projektą tęsti ir taip šiuolaikiškas pašto paslaugas užtikrinti dar didesnei daliai gyventojų.