70-metė įvaldė naują mokėjimo būdą: iš pradžių buvo baisu, bet pinigai niekur nedingo

Nors bankų paslaugomis internete galime naudotis jau ne vienerius metus, kai kurie jas atranda tik dabar. Specialistų teigimu, ypač sparčiai pastaraisiais metais auga senjorų susidomėjimas interneto bankininkyste.
Senjorai
Senjorai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Labiausiai neramino saugumas ir patikimumas

Kėdainietė Teodora pasakoja, kad su interneto banko galimybėmis pirmą

kartą susipažino po 70-ojo jubiliejaus, prieš maždaug dvejus metus. Kaip sako, vedama smalsumo. Ne vienerius metus iš šalies klausydama vaikų ir anūkų pokalbių apie internete slypinčias galimybes, susidomėjo ir ji. Šiandien e. banko paslaugomis ji naudojasi padedama šeimos narių.

„Kadangi kompiuterio namie neturiu, mokesčius moku lankydamasi pas dukterį. Tiksliau, juos mokame kartu. Jos paraginta banke ir užsisakiau internetinės bankininkystės paslaugą. Nors banko kortele naudojuosi jau daugiau nei aštuonerius metus, poreikio mokėti sąskaitas internetu anksčiau nebuvo, – pasakoja senjorė. – Dabar kiekvieno mėnesio 15 dieną, po pensijos mokėjimo, kartu sumokame už telefoną, elektrą, pažiūrime, kiek pinigų pavyko sutaupyti praėjusį mėnesį“.

Paklausta, kokie klausimai labiausiai nedavė ramybės pradėjus naudotis paslauga, moteris išvardija kelis. Pirma, ar toks mokėjimo būdas yra patikimas. „Nerimo keldavo, ar pinigai tikrai niekur nepasimes, ar niekas nesusimaišys, ar nesusidarys skolos. Skolos nesikaupė, jokių raginimų iš antstolių negavau, tada ir supratau, kad viskas čia gerai“, – prisiminusi šypsosi pašnekovė.

Anot jos, iš pradžių dar daugiau nerimo kėlė ir sukčių baimė, bijojo, kad jos pinigai nepakliūtų apgavikams į rankas „Vyresnio amžiaus žmones nuolat atakuoja telefoniniai sukčiai. Savaime suprantama man atrodė, kad turi egzistuoti ir interneto sukčiai“, – dėsto ponia Teodora. Supratusi, kad šia paslauga naudojasi visi jos vaikai ir anūkai, moteris šių klausimų sako daugiau nebekėlusi.

Senjorai mokytis nebijo

Fotolia nuotr./Drabužiai internetu: kaip neapsirikti perkant?
Fotolia nuotr./

Interneto pamokas senjorams rengiančios įmonių grupės „Penki kontinentai“ komunikacijos vadovas Gytis Vincevičius tvirtina, kad pastaruosius kelerius metus vyresnio amžiaus žmonių noras naudotis interneto teikiamomis galimybėmis sparčiai didėja.

Pasak jo, senjorai į mokymus dažniausiai ateina vedini noro įvaldyti internetines komunikacijos priemones, o tada sužino ir apie kitas praktines interneto naudojimo galimybes. „Senjorai keliasi ne tik į „Facebook“, jie netgi atranda „Instagram“. Šios platformos tampa šeimos bendravimo dalimi. Seneliai nenori likti už bendravimo lauko, todėl visko noriai mokosi“, – sako įmonės atstovas.

Anot jo, pastebima ir antroji vyresnių žmonių banga – sėkmingai susitvarkę su paprastesniais kompiuterio panaudojimo iššūkiais, ima domėtis sudėtingesnėmis temomis, tarp kurių – ir internetinė bankininkystė. Įvaldyti pastarajai net rengiami specialūs mokymai. Jų metu aiškinama, ko reikia norint naudotis internetine bankininkyste ir kaip prisijungti prie įvairių Lietuvos bankų internetinės sistemos. Taip pat detaliai parodoma, kaip sumokėti mokesčius internetu, peržiūrėti savo sąskaitos likutį, pervesti pinigus, apsaugoti savo duomenis.

„Tarp senjorų gandų ir baimių apie atsiskaitymą internetu jau gerokai sumažėję. Ypatingai visi nori išmokti sumokėti mokesčius internetu. Mūsų mokytojai stebėjosi, kad senjorai naujoves perima lengvai. Visos išmaniosios programėlės, aplikacijos, interneto svetainių aplinkos jau seniai yra pritaikytos greitam, logiškam, patogiam naudojimui, todėl didelių bėdų mokantis tikrai nekyla. Kursų lankytojai lengvai susitvarko su šiais praktiškais gyvenimiškais dalykais“, – pastebi G.Vincevičius.

Pašnekovas džiaugiasi, kad kurį laiką buvę interneto užribyje, vyresnio amžiaus žmonės dabar tampa pilnateisiais jo suteikiamų galimybių naudotojais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis