Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

74 proc. lietuvių el.parduotuvėse palieka neapmokėtų prekių krepšelių – kaip to išvengti?

Pandemija neabejotinai suteikė didelį postūmį el.komercijai augti ir paskatino į šią sritį žengti nemažai naujokų. Visgi gausus internetinių parduotuvių lankytojų skaičius ir net pripildyti prekių krepšeliai ne visuomet lemia gerus pardavimų rezultatus. „Citadele“ banko užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa rodo, kad net 74 proc. el.parduotuvių lankytojų šalyje kartais arba dažnai nutraukia apsipirkimą dėl to, kad atliekant mokėjimą reikia suvesti daug duomenų arba registruotis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Persigalvoja dėl būtinybės suvesti asmeninius duomenis

Neapmokėtus prekių krepšelius el.parduotuvėse 57 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų yra palikę keliskart, beveik penktadalis (17 proc.) nurodė tai darę dažnai arba labai dažnai. Pasak „Citadele“ banko skaitmeninių sprendimų plėtros vadovo Andriaus Bolšaičio, dėl paliktų krepšelių, kai klientas pasitraukia likus paskutiniam atsiskaitymo žingsniui, parduotuvės gali prarasti iki trečdalio apyvartos.

„Apsipirkdami internetu gyventojai nori sklandaus, saugaus ir greito proceso, todėl siekdami gerų pardavimo rezultatų el.prekybininkai būtinai turi į tai atsižvelgti. Neretai pirkėjai nutraukia apsipirkimą pačiame paskutiniame – apmokėjimo – etape, nes jų paprašoma susikurti pirkėjo paskyrą, atskleisti daug asmeninių duomenų. Ne tik nepatogus atsiskaitymo procesas, bet ir nenoras dar vienoje sistemoje palikti savo duomenis, abejonės dėl jų saugumo šiandien tampa pagrindinėmis priežastimis, kodėl pirkėjas, net ir išsirinkęs prekes, apsigalvoja ir pirkimo neužbaigia“, – pabrėžia A.Bolšaitis.

Neretai pirkėjai nutraukia apsipirkimą pačiame paskutiniame – apmokėjimo – etape, nes jų paprašoma susikurti pirkėjo paskyrą, atskleisti daug asmeninių duomenų.

Kaip rodo apklausos duomenys, 53 proc. apsiperkančių internete pageidautų, kad el.parduotuvėse kaskart nereikėtų suvesti savo kontaktinių duomenų, o penktadalis apklaustųjų norėtų, kad apmokėjimo už prekes procesas būtų greitesnis.

Žengti paskutinį žingsnį gali padėti inovacijos

„El. komercijos įmonėms svarbu užtikrinti, kad vartotojui apmokėjimas už prekes nekeltų papildomų užduočių ir reikalautų kuo mažiau laiko. Dėl to el.prekybos platformose vartotojams verta suteikti ir galimybę atsiskaityti kaip svečiui (angl. guest checkout) – tai gali būti patrauklu tiems pirkėjams, kurie konkrečioje el.parduotuvėje apsiperka tik retkarčiais“, – atkreipia dėmesį A.Bolšaitis.

Anot jo, atsiskaitymo procesą sklandesnį ir draugiškesnį pirkėjams gali padėti užtikrinti šiuolaikiniai el.komercijos sprendimai, kurie leidžia vartotojui už pirkinius patogiai atsiskaityti itin paprastai, el.prekybos platformoje papildomai nesuvedant savo finansinių duomenų. Tokie į el.parduotuves integruojami mokėjimo sprendimai kaip „Apple Pay“, „Amazon Pay“, „PayPal“ ar kitos panašios alternatyvos padeda prekybininkams užtikrinti sklandų ir vartotojams patogų atsiskaitymo procesą.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Elektroninė prekyba
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Elektroninė prekyba

Baltijos šalyse „Citadele“ bankas taip pat jau siūlo inovatyvų mokėjimo sprendimą „Klix“. Jis leidžia vartotojui kortelės duomenis susieti su telefono numeriu ir atsiskaityti telefonu. „Tokiu būdu el.parduotuvėse, kurios siūlo tokį atsiskaitymo būdą, vartotojui nereikia prisiregistruoti ar suvesti savo asmeninių duomenų. Daugeliui gyventojų tai itin aktualu, ypač po šalyje padažnėjusių vartotojų duomenų vagysčių atvejų. el.prekybos įmonėms naudojant tokį inovatyvų sprendimą taip pat ramiau – joms nereikia pačioms rūpintis pirkėjų finansinių duomenų saugojimu, nes jų pirkėjas įmonei neatskleidžia“, – pabrėžia A.Bolšaitis.

Svarbi kiekviena smulkmena

„Citadele“ banko atstovas taip pat pataria el.parduotuvėms aiškiai struktūruoti apsipirkimo procesą ir jį išskaidyti į kelis paprastus žingsnius. Taip el.parduotuvės lankytojai matys, kiek kelio jau įveikta ir kiek žingsnių dar liko pirkimo procesui užbaigti.

„Verta nepamiršti ir tokių smulkmenų, kaip aiškus galutinės kainos atvaizdavimas ir paaiškinimas, iš ko ji susideda, pavyzdžiui, kokią galutinės kainos dalį sudaro pristatymo išlaidos, mokesčiai, kt. Taip vartotojui kyla mažiau neaiškumų ir abejonių dėl pirkinio. Taip pat svarbu užtikrinti vartotojams galimybę už prekes atsiskaityti jam patogiausiu būdu – pradedant įprastomis banko kortelėmis ir baigiant inovatyviais skaitmeniniais mokėjimų sprendimais“, – pabrėžia banko atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos