A.Dulkys: PSD įmokų didinimo klausimas kyla, bet darbotvarkėje jo nėra

Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokų didinimo klausimas iškyla, tačiau Vyriausybės darbotvarkėje šiuo metu jo nėra, sako sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys.
Arūnas Dulkys
Arūnas Dulkys / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

PSD įmokų tarifas šiuo metu siekia 6,98 procento.

„Manau, kad tas klausimas iškyla kiekvienam mąstančiam žmogui. Reikia žiūrėti į faktus, visi norime didesnės pyrago dalies. 6,98 proc. įmokos – daugelyje kaimyninių valstybių ir Europos Sąjungos yra apie 13 procentų“, – apie PSD įmokas LRT radijui antradienį sakė A.Dulkys.

Anot jo, šis klausimas „labai natūralus“, norint pacientams pasiūlyti inovatyviausių vaistų bei paslaugų, siekiant gydyti retas ligas, daugiau lėšų skirti tyrimams bei kitoms sritims.

„Natūralu, kad tą pyragą galima didinti visiems kartu prisidedant“, – teigė A.Dulkys.

Jo teigimu, šio klausimo Vyriausybės darbotvarkėje nėra. Prioritetas šiuo metu yra sutvarkyti esamą sistemą.

„Mūsų darbotvarkėse šiuo metu jo nėra. Mano nuomone, mes turime sistemą aplopyti, sutvarkyti, suefektyvinti, sutvarkyti įstaigų tinklą, sutvarkyti sveikatos vadybą. Daug kur kaip kiauras kibiras. (...) Vien padidinant paslaugų kainas, kurios būtų paskaičiuotos pagal neefektyvią įstaigų veiklą, būtų toks pat blogis. Šito dabar daryti negalima“, – kalbėjo ministras.

Anot A.Dulkio, šiuo metu šalyje veikia „didelis kompensavimo mechanizmas“. Vaistus vartoja daugiau kaip milijonas žmonių, visuomenė yra senėjanti.

Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetas (PSDF) kitais metais turėtų siekti beveik 3,050 mlrd. eurų.

Prognozuojama, kad fondo biudžeto pajamas sudarys: privalomojo sveikatos draudimo įmokos – beveik 2 mlrd. 800 mln. eurų, valstybės biudžeto asignavimai – per 204 mln. eurų, kitos PSDF pajamos – beveik 10 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis