A.Izgorodinas: verslui brangsta paskolos – įmonės skolinasi brangiausiai nuo 2015 metų

Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas pastebi, kad Europos centriniam bankui didinant bazines palūkanų normas, į tai jautriai reaguoja Lietuvos verslo paskolų rinka. Lietuvos banko statistikos duomenimis, 2022 m. spalį tikrųjų naujų paskolų verslui palūkanos perkopė 4 proc. – tai didžiausias šio rodiklio pakilimas nuo pat 2015 m. pradžios, kai Lietuvos bankas pradėjo skelbti tokius duomenis.
Aleksandras Izgorodinas
Aleksandras Izgorodinas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kaip feisbuke rašo A.Izgorodinas, šiuo metu Lietuvos verslas skolinasi brangiausiai bent jau nuo pat 2015 m. pradžios, ir tai yra svarbus momentas infliacijos rodiklių atžvilgiu Lietuvoje.

„Toks spartus verslo paskolų palūkanų normų augimas gali apriboti infliacijos lėtėjimą Lietuvoje. Sparčiai kylant verslo paskolų palūkanoms, dalis įmonių gali perkelti dalį padidėjusių paskolų aptarnavimo sąnaudų ant vartotojų pečių, o tai yra infliaciją skatinantis veiksnys“, – mano ekonomistas.

Pasak jo, spartus verslo paskolų palūkanų augimas Lietuvoje rodo ne tik tą aspektą, kad pigių pinigų era verslui pasibaigė. Toks augimas gali būti susijęs ir su tiek nepakankama konkurencija Lietuvos verslo finansavimo rinkoje, tiek su tuo, kad verslo finansuotojai laukia ne mažos, bet didelės recesijos Lietuvoje ir iš anksto mažinasi rizikos apetitą, t.y. griežtina skolinimosi sąlygas, pvz. per paskolų palūkanų didinimą.

Lietuvos bankas/Paskolų palūkanos
Lietuvos bankas/Paskolų palūkanos

„ECB toliau keliant bazines palūkanas, galima spėti, kad verslo paskolų palūkanos Lietuvoje toliau augs, ir bus įdomu stebėti kaip toks spartus paskolų palūkanų augimas paveiks galutines prekių ir paslaugų kainas Lietuvoje“, – feisbuke dalijasi ekonomistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis