Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

AIG ir „Barclays“ pavyzdžiai Vilniuje rodo – paslaugų centrų kraustynių gali daugėti

Pasaulinių bendrovių AIG ir „Barclays“ žingsniai Lietuvoje parodė, kad sprendimai pasitraukti iš Lietuvos gali būti priimti žaibiškai, ir tai nebūtinai susiję su šalies investiciniu patrauklumu. Ekspertai prognozuoja, kad netolimoje ateityje išgirsime ir daugiau atvejų apie paslaugų centrų išsikėlimą iš Lietuvos.
Langų plovėjai
„Barclays“ centras / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Gyrė Vilnių kaip patraukliausią vietą

Kai 2015 m. balandžio 29 dieną Vilniuje paslaugų centrą atidarė viena didžiausių pasaulyje draudimo bendrovių AIG, investuotojai gyrė „patrauklią darbo rinką su aukštu išsilavinimo ir gerus kalbinius įgūdžius turinčius žmones“.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./AIG logotipas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./AIG logotipas

„Nusprendėme, kad Vilnius yra patraukliausia vieta mūsų verslo paslaugų centrui“, – tada kalbėjo AIG viceprezidentas Rossas McConnellas. Amerikiečių planuose buvo įdarbinti 350 žmonių ir aptarnauti didelę dalį Europos klientų.

Šiandien operacijų centras Vilniuje jau gyvena paskutines dienas, o ant biurų pastato neliko net iškabos. Dar praėjusiais metais šiame paslaugų centre dirbo per 200 žmonių, o šiandien jų beliko 5 – formalumams baigti.

„Dabar kaip tik yra paskutinės šio operacijų centro dienos Vilniuje“, – 15min sakė su įmonės veikla Lietuvoje gerai susipažinęs šaltinis.

Norėjo tik sutaupyti

Viena didžiausių draudimo kompanijų į Lietuvą atėjo, kai nusprendė plėsti operacijų centrus Europoje, todėl buvo atidaryti du tokie centrai Bulgarijoje ir Lietuvoje. AIG centras Vilniuje buvo atsakingas už draudimo polisų aptarnavimą, draudiminių reikalavimų valdymą ir išmokų priežiūrą.

Vilniuje operacijų centras įsikūręs viename brangiausių biurų pastatų Konstitucijos prospekte – „k29“. Amerikiečiai turėjo planų Vilniuje didinti darbuotojų skaičių iki 350, tačiau pernai nuspręsta iškelti visą veiklą.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./K-29 verslo biurų pastatas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./K-29 verslo biurų pastatas

„Jų atėjimas buvo susijęs su noru Europoje mažinti kaštus. Vilniuje buvo perkelta net visa klientų duomenų bazė. Tačiau akcininkai JAV galiausiai nusprendė mažinti kaštus ir koncentruotis į JAV rinką“, – 15min sakė šaltinis, tiesiogiai prisidėjęs prie įmonės persikėlimo, o vėliau ir išsikėlimo iš Lietuvos.

AIG oficialiai neįvardijo priežasties, kodėl nuspręsta palikti Lietuvą. „Veikla, kurią vykdė Vilniaus paslaugų centras, tiesiogiai prisidėjo prie AIG sėkmės visoje Europoje. Mūsų patirtis investavus Lietuvoje, į Vilniaus darbo rinką, buvo labai teigiama“, – pranešime spaudai cituotas „AIG Europe Limited“ vyriausiasis vykdomasis vadovas Chrisas Newby.

Išėjimų bus ir daugiau

Užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius Mantas Katinas tąkart sakė, AIG sprendimas nesusiję su Lietuva kaip investicijų vieta, investiciniu klimatu ar kitomis rizikomis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Langų plovėjai
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Langų plovėjai

Analogiškai praėjusį šeštadienį kalbėjo ir „Barclays“ operacijų centro vykdomasis vadovas M.Andrade Gonzalezas, kai paskelbė, kad svarstoma atleisti arba perkelti 350 darbuotojų Vilniuje. Nors tvirtinama, kad dar sprendimai nepriimti, 15min duomenimis, darbuotojai Vilniuje jau gavo laiškus elektroniniu paštu dėl reorganizacijos.

Beje, po to, kai AIG paskelbė apie sprendimą išsikelti iš Lietuvos, darbuotojams buvo išmokėtos solidžios išeitinės kompensacijos, be to, pasiūlyta tarpininkauti randant naują darbą kituose operacijų centruose. Panašu, kad „Barclays“ elgsis lygiai taip pat.

Ekspertai teigia, kad apie operacijų centrų iškėlimus išgirsime ir daugiau. Ir tai nebūtinai bloga naujiena.

„Lietuva bręsta, o atlyginimais vejasi Vakarų brangias šalis. Mes pradedame žaisti kitoje lygoje“, – 15min sakė „Infobalt“ asociacijos vykdomasis direktorius Paulius Vertelka.

Gali dirbti ir kitur

Lietuvoje veikia apie 20 paslaugų centrų, priklausančių Vakarų kompanijoms. Tačiau jas rikiuoti į vieną eilę būtų neišmintinga, sako P.Vertelka. Kai kurie centrai teikia elementarias paslaugas telefonu, konsultuoja, nukreipia kitur.

Asmeninio archyvo nuotr./Paulius Vertelka
Asmeninio archyvo nuotr./Paulius Vertelka

„Pavyzdžiui, AIG Lietuvoje nepamenu kaip IT žaidėjos – jie suteikdavo tik tam tikras paslaugas savo klientams, tačiau tą pačią paslaugą galima atlikti kitoje šalyje“, – dėstė P.Vertelka. Todėl jis nelinkęs dramatizuoti nei AIG išėjimo, nei „Barclays“ galimos optimizacijos.

„Pokyčiai turi vykti. Nemanau, kad Lietuva dar ilgai galėtų būti valstybe, kurioje paslaugų centrai atlieka tik elementarias paslaugas. Puiku, kad šie investuotojai sujudino rinką, padėjo žmonėms suvokti, kaip veikia Vakarų kompanijos iš vidaus, tačiau reikia judėti į priekį ir teikti paslaugas su aukštos kvalifikacijos specialistais. IT specialistų reikia visur, o žmones, kuriuos lengva greitai apmokyti, galima greitai ir pakeisti“, – dėstė „Infobalt“ vykdomasis direktorius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?