Vilniaus miesto 1-ojo apylinkės teismo sprendimu „air Baltic Corporation“ taip pat turės sumokėti keleivei daugiau kaip 5,5 tūkst. bylinėjimosi išlaidų, pirmadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Tai pirma byla Lietuvoje, kai keleiviai apskritai laimėjo prieš oro bendrovę“, – teigė advokatų kontoros „Kručkauskas ir partneriai „Consultax“ advokatas Albertas Kručkauskas. Anot jo, dar šią vasarą teismą turėtų pasiekti kito to paties reiso keleivio ieškinys.
Nustatytą kompensaciją už atidėtą skrydį, taip pat priteistas procesines palūkanas ir žyminį mokestį – iš viso 281,5 eurų (970 litų) – „airBaltic“ keleivei sumokėjo dar bylos nagrinėjimo metu, nesulaukus teismo sprendimo.
Tačiau ieškinio pagrįstumo „airBaltic“ nepripažįsta ir ketina apskųsti teismo sprendimą apmokėti ieškovės išlaidas advokatui.
„airBaltic“ klientė į teismą kreipėsi tuomet, kai 2008-ųjų lapkritį buvo atidėtas reisas Berlynas–Vilnius. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas numato, kad atšaukus skrydį 1,5 tūkst. kilometrų ir mažesniu atstumu keleiviai turi teisę gauti 250 eurų (863 litų) kompensaciją.
Minėtos kompensacijos nebuvo išmokėtos, nes, pasak bendrovės, skrydis buvo atidėtas dėl techninio lėktuvo gedimo, kurio bendrovė negalėjo numatyti.
„Vienareikšmiškai nesutinkame su teismo sprendimu, kad techninis gedimas nėra nenumatyta, nuo mūsų nepriklausanti aplinkybė“, – sakė „airBaltic“ viceprezidentas ir generalinis direktorius Lietuvoje Tadas Vizgirda.
Europos Teisingumo Teismas jau yra priėmęs sprendimą, kad lėktuvo techninė problema – nėra jokia „ypatinga aplinkybė“, nebent jos pobūdis ar priežastis nebūdinga realiai vežėjo veiklai. Pasak Vilniaus miesto 1-ojo apylinkės teismo, šis atvejis – ne toks.