Alkoholio prekyba Lietuvoje bunda po nokdauno

Prekyba alkoholiniais gėrimais šiek tiek atsigauna po kovo mėnesio nokdauno: surinkta daugiau akcizo mokesčio, tačiau tai neprimena praėjusių metų rezultatų. 
Alkoholio kainos kovo 9-ąją dieną prekybos centruose
Alkoholio kainos kovo 9-ąją dieną prekybos centruose / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.
Temos: 2 Alus Alkoholis

Naujausia Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) statistika rodo, kad balandžio mėnesį Lietuvoje vyno ir alaus buvo realizuota mažiau nei sausį. Tačiau akcizų surinkta daugiau.

Pavyzdžiui, balandžio mėnesį realizuota 10,7 tūkst. hektolitrų vyno. Tai daugiau nei kovą (6,2 tūkst.), tačiau sausį jo parduota jau 23,2 tūkst. hektolitrų.

Taigi vyno prekyba sumažėjo, kita vertus, akcizo surinkta dar daugiau nei sausį. Valstybė balandžio mėnesį už realizuotą vyną gavo 1,27 mln. eurų, o tai šiek tiek daugiau nei sausį. Išvada – kovo mėnesį dvigubai padidinus akcizo mokestį vynui, pajamų surinkta daugiau.

Akcizai alkoholiniams gėrimams buvo padidinti kovo mėnesį. Nors pardavimai vis dar žemumose, tačiau pajamų surenkama jau daugiau.

Panaši situacija ir su alumi. Balandžio mėnesį jo parduota 738 tūkst. hektolitrų. Tai yra mažiau nei sausį, kai buvo parduota 952 tūkst., tačiau pajamos iš akcizo mokesčio padidėjo nuo 3,1 iki 5,2 mln. eurų.

Lėčiausiai atsigauna stipriųjų gėrimų prekyba. Kovą į rekordines žemumas kritusi spiritinių gėrimų prekyba balandį šiek tiek atsigavo, tačiau dar neprimena ankstesnės prekybos.

Praėjusį mėnesį spiritinių gėrimų parduota 3 mln. HPA, tai kiek daugiau nei kovą (1,3 mln.), bet mažiau nei sausį. Pajamos iš akcizo mokesčio balandį siekė 5,1 mln. eurų, o tai yra perpus mažiau nei sausį.

Lyginant keturis šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pajamų gauta daugiau. Mokesčių už akcizą šiais metais surinkta 45,9 proc. daugiau nei pernai. Tai lėmė vasario mėnesio rezultatai, kai prieš akcizų padidinimą Lietuvos įmonės bei gyventojai gausiai pirko alkoholinių gėrimų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis