Naujausia Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) statistika rodo, kad balandžio mėnesį Lietuvoje vyno ir alaus buvo realizuota mažiau nei sausį. Tačiau akcizų surinkta daugiau.
Pavyzdžiui, balandžio mėnesį realizuota 10,7 tūkst. hektolitrų vyno. Tai daugiau nei kovą (6,2 tūkst.), tačiau sausį jo parduota jau 23,2 tūkst. hektolitrų.
Taigi vyno prekyba sumažėjo, kita vertus, akcizo surinkta dar daugiau nei sausį. Valstybė balandžio mėnesį už realizuotą vyną gavo 1,27 mln. eurų, o tai šiek tiek daugiau nei sausį. Išvada – kovo mėnesį dvigubai padidinus akcizo mokestį vynui, pajamų surinkta daugiau.
Akcizai alkoholiniams gėrimams buvo padidinti kovo mėnesį. Nors pardavimai vis dar žemumose, tačiau pajamų surenkama jau daugiau.
Panaši situacija ir su alumi. Balandžio mėnesį jo parduota 738 tūkst. hektolitrų. Tai yra mažiau nei sausį, kai buvo parduota 952 tūkst., tačiau pajamos iš akcizo mokesčio padidėjo nuo 3,1 iki 5,2 mln. eurų.
Lėčiausiai atsigauna stipriųjų gėrimų prekyba. Kovą į rekordines žemumas kritusi spiritinių gėrimų prekyba balandį šiek tiek atsigavo, tačiau dar neprimena ankstesnės prekybos.
Praėjusį mėnesį spiritinių gėrimų parduota 3 mln. HPA, tai kiek daugiau nei kovą (1,3 mln.), bet mažiau nei sausį. Pajamos iš akcizo mokesčio balandį siekė 5,1 mln. eurų, o tai yra perpus mažiau nei sausį.
Lyginant keturis šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pajamų gauta daugiau. Mokesčių už akcizą šiais metais surinkta 45,9 proc. daugiau nei pernai. Tai lėmė vasario mėnesio rezultatai, kai prieš akcizų padidinimą Lietuvos įmonės bei gyventojai gausiai pirko alkoholinių gėrimų.