Alkoholio reklama Lietuvoje yra draudžiama, tačiau tai nereiškia, kad lietuviškų svaigalų reklamos niekur nepamatysite. Štai „MG Baltic“ koncernui priklausantys alkoholio gamintojai itin aktyviai reklamuojasi užsienio portaluose.
Pavyzdžiui, skaitant CNN, galite susidurti su „Alitos“ brendžio reklama, „Business Insider“ portale iššoks „Vorutos“, arba žalių bei kitokių „devynerių“ reklama. Visi šie prekės ženklai yra valdomi „MV Group Production“. Įmonė tikina, kad reklamas mato tik užsienio vartotojai. Tiesa, kompiuteryje pakeitus lietuvišką IP adresą į bet kurį kitą Europos šalies IP adresą, reklama jau nebepasirodo. Žinoma, tai gali būti tik sutapimas.
Kristina Sakavičienė, „MV Group Production“ Korporatyvinių reikalų departamento direktorė 15min tikino, kad reklaminiai skydeliai yra skelbiami užsienio portaluose ir skirti išimtinai AB „MV Group Production“ eksportuojamų prekių reklamai eksporto rinkose.
„Savo gaminius eksportuojame į 41 pasaulio šalį: Lenkiją, Latviją, Estiją, Didžiąją Britaniją, Airiją, Daniją, Prancūziją, Vokietiją, Švediją, Ispaniją, JAV, Ukrainą, Kiniją, Honkongą, Tanzaniją, Australiją ir t.t. Eksporto rinkose vykdome intensyvias rinkodaros kampanijas. Mūsų taikomi rinkodaros veiksmai apima platų priemonių spektrą: nuo renginių, pristatymų ir reklamos prekybos vietose iki tradicinės ir skaitmeninės reklamos. Visos šios priemonės įgyvendinamos laikantis kiekvienoje valstybėje galiojančių įstatymų“, – aiškino K.Sakavičienė.
Ji patikslino, kad eksporto produktų reklamos anglų kalboje buvo užsakytos „media agentūrai sukurti bei savarankiškai paskelbti išimtinai tik užsienyje veikiančiose interneto svetainėse, todėl gali būti, kad Jums besilankant tokiuose užsienio portaluose ir teko pamatyti juose skelbiamą alkoholio reklamą.“
Perklausta, kokiai rinkai yra reklamuojamas, tarkime, „Vorutos“ vynas, ir kodėl atsisakius lietuviško IP adreso reklama dingsta, ji pateikė tokį atsakymą: „Patikslinu, kur eksportuojame „Vorutą“: tai Latvija, Estija, Lenkija, UK, Airija ir kt., nes, kaip ir sakiau, eksportuojamų produktų rinkodaros veiksmai apima platų priemonių spektrą atsižvelgiant į kiekvienoje valstybėje galiojančius įstatymus.“
Tuo metu NTAKD specialistai 15min sakė, kad dėl šių reklamų yra pradėtas tyrimas, todėl platesnio komentaro bent jau šiuo metu pateikti negali.