„Danske Bank" užsakymu bendrovės SIC atliktas tyrimas rodo, kad mažiau nei pusė (vos 41 proc.) vaikų mokosi apie pinigus mokykloje.
„Vaikams vis anksčiau prireikia žinių, kaip atsakingai valdyti pinigus, priimti finansinius sprendimus, todėl labai svarbu, kad jie gautų tokių žinių ir namuose, ir mokykloje, – sakė „Danske bank” Socialinės veiklos ir aptarnavimo kokybės skyriaus vadovė Gerimanta Stankutė. – Tyrimo rezultatai patvirtina, kad įvairūs edukaciniai įrankiai labai reikalingi, nes kol kas apie pinigus mokosi tik kas antras moksleivis. Vyresnieji dalį žinių gauna per ekonomikos pamokas, tuo metu patys mažiausieji dar tokių galimybių neturi, tad labai svarbu, kad jie galėtų daugiau apie tai sužinoti. Finansinio raštingumo ugdymas vaikams leidžia atsakingai tvarkyti savo finansus, pavyzdžiui, kišenpinigius jau dabar ir pasiruošti atsakingam savarankiškam gyvenimui.“
Tyrimas taip pat rodo, kad vaikai norėtų gauti daugiau žinių apie finansus mokykloje. 82 proc. mokytojų kalbasi su moksleiviais asmeninių finansų temomis, tačiau tik 49 proc. mokyklų turi medžiagos mokymui apie asmeninius finansus.
Kaip rodo apklausa, mokytojai mano, kad apie finansus žino pakankamai, tačiau, jų nuomone, už požiūrio formavimą apie asmeninius finansus labiausiai yra atsakingi tėvai.
G.Stankutės teigimu, vaikai turėtų išmokti atsakingai elgtis su pinigais.
„Pačius mažiausius reikėtų pirmiausia supažinti su daiktų verte, paaiškinti sąvokas „brangu” ir „pigu”, pamokyti esminių dalykų apie taupymą bei pinigų uždirbimą. Vyresnius (5 – 9 klasių) moksleivius vertėtų mokyti, kaip matematines žinias pritaikyti kasdieniame biudžeto valdyme, mokyti atsakingai planuoti ir taupyti. Vyresniems moksleiviams taip pat galima pristatyti investavimo galimybes, nes tai skatina verslumą ir stipriną atsakomybę”, – sakė G.Stankutė.