Planuoja augti arba išlaikyti verslo apimtis
SBA grupės bendrovės „Urban HUB“, vystančios prekybos, biurų ir sandėlių miestelius Vilniuje ir Kaune, užsakymu atlikta apklausa parodė, kad verslai Vilniaus regione planuoja intensyvią arba nuosaikią plėtrą ir tik nedidelė dalis mano, kad jų veiklos apimtys artimiausiais metais mažės.
„Net ir išaugusių neapibrėžtumų ir įtampų akivaizdoje Vilniaus regiono verslai demonstruoja atsparumą ir dauguma jų mažinti apsukų neketina. Apklausos duomenys rodo, kad daugiau nei trečdalis įmonių per artimiausius 12 mėnesių planuoja didesnę ar mažesnę plėtrą. Beveik 10 proc. vadovų nurodė planuojantys intensyvią dviženklę plėtrą, 23 proc. apklaustų įmonių ketina augti nuosaikiau.
Tik 3 proc. verslų prognozuoja savo veiklos apimčių mažėjimą, o likę planuoja išlaikyti panašias apimtis. Tarp besiplėsiančių verslų dominuoja prekybos įmonės“, – sako „Urban HUB“ vadovas Giedrius Muliuolis.
Pasak jo, kalbantis su plėtra ir „Urban HUB“ projekte Vilniuje besidominčiais verslais, didelė dalis jų investicijas į plėtrą planuoja siekdami ekonomikos sulėtėjimo metu atsiriekti didesnę dalį rinkos, kartu tikimasi, kad slogios nuotaikos ekonomikoje neužsitęs, todėl ilgainiui augs pati rinka.
Optimistiškiausi – prekybininkai
Apklausos duomenimis, daugiausia plėtrą planuojančių tarp prekybos verslų. Šiame sektoriuje augimą planuoja beveik 38 procentai Vilniaus regiono įmonių.
Paslaugų sektoriuje augti planuoja kas trečia (33 proc.) fizines paslaugas teikianti įmonė ir daugiau nei kas ketvirta (27 proc.), kuri teikia intelektualines paslaugas. Tarp gamybos įmonių plėtrą numato 28 proc., iš kurių du trečdaliai tikisi, kad augimas bus dviženklis.
Apklausos duomenimis, tarp intensyviausią plėtrą numatančių įmonių dominuoja vidutinės, turinčios 51–100 darbuotojų ir didelės įmonės su daugiau nei 250 darbuotojų.
Verslas racionaliai perskaičiuoja kaštus
Įvardijant reikšmingiausius veiksnius, lemsiančius verslo plėtrą, 86 proc. visų apklaustųjų nurodė, kad didžiausią įtaką jų planams artimiausiais metais lems bendra ekonominė situacija. Apklausa parodė, kad didelę įtaką verslui ir toliau darys išlaidos energetikai ir žaliavų kainos – kaip dar vieną priežastį, lemsiančią plėtrą, įvardijo beveik pusė – 42 proc. respondentų. Tiesa, pastarąją dažniau įvardija gamybos įmonių atstovai.
„Apklausa atskleidė, kad daugiau nei ketvirtadaliui – 27 proc. įmonių priimant sprendimą dėl plėtros didelę įtaką daro patalpų išlaikymo sąnaudos – šis veiksnys yra toks pat svarbus, kaip ir augančios palūkanos (26 proc.). Verslai racionaliai skaičiuoja ir vertina galimybes kelti veiklą į modernius, efektyvesnius kaštus galinčius pasiūlyti objektus, o kartu dalis verslų persikeldami ar plėsdamiesi išnaudoja galimybę optimizuoti ir centralizuoti per kelias vietas „išmėtytus“ verslo padalinius“, – sako G.Muliuolis.
Didžioji dalis verslų, kurie planuoja plėtrą Vilniaus regione, numato artimiausiais metais atidaryti daugiau naujų prekybos erdvių, biurų (32 proc.), o 22 proc. ketina perkelti savo veiklą į didesnes biuro, sandėlių prekybos ar gamybos erdves.