Apklausa: smulkiojo verslo plėtrą stabdo infliacija, energetika, karas ir palūkanos

Smulkios ir vidutinės Baltijos šalių įmonės šiemet verslo plėtros planų dažniausiai atsisako dėl aukštos infliacijos, aukštų energijos kainų, karo Ukrainoje ir pabrangusio skolinimosi, rodo naujausia apklausa.
Finansinė krizė
Finansinė krizė / 123RF.com nuotr.

„Luminor“ banko užsakymu atliktos apklausos duomenimis, infliaciją kaip plėtros atsisakymo priežastį nurodė 52 proc., o padidėjusias išlaidas energijai – 33 proc. apklaustų įmonių vadovų. Taip pat kaip svarbias priežastis, stabdančias verslo plėtrą, verslininkai nurodė Rusijos karą prieš Ukrainą, investicijų trūkumą, bazinių palūkanų normų kilimą.

Kad energijos kainos turės reikšmingos įtakos jų įmonės veiklos rezultatams artimiausiais metais, mano 44 proc. respondentų – 38 proc. Lietuvos, 46 proc. Latvijos ir 48 proc. Estijos verslininkų.

Dėl išaugusių išlaidų energijai verslas stabdo skolinimąsi ir investicijas, sako „Luminor“ banko Verslo klientų skyriaus vadovas Vytis Žegužauskas.

„Energijos išteklių kaina jau nuo praėjusių metų turi nemažą įtaką įvairaus dydžio verslui, artimiausiu metu situacija greičiausiai taip pat nepasikeis. Poveikį jaučia įvairių sričių įmonės, tad situaciją palengvintų alternatyvių energijos šaltinių užsitikrinimas, tačiau susidurdami su šių dienų realybe nemažai verslininkų neplanuoja skolintis ar investuoti“, – banko pranešime teigė V.Žegužauskas.

Iš 750 apklausoje dalyvavusių Baltijos šalių įmonių 226 planuoja šiais metais plėsti savo verslą.

Apklausa bendradarbiaujant su tyrimų agentūra „Norstat“ buvo atlikta balandžio pabaigoje Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis