„Galutinio sprendimo, kuri uosto plėtros alternatyva bus pritaikyta, nėra, bet sutarėme, kad reikia daryti darbinius specialistų susitikimus iki premjero vizito kovo pabaigoje. Norime padaryti bent tris specialistų lygio susitikimus ir išsiaiškinti visus galimus nesutarimus bei kampus, kuriuose gali kilti prieštaravimai tarp aplinkosauginių, susisiekimo, miesto ir uosto plėtros interesų“, – BNS po susitikimo su Klaipėdos valdžios ir uosto atstovais sakė K.Navickas.
Jo teigimu, kol kas Klaipėdos uosto plėtros planai nekelia didelių nesutarimų, bet kai kurias problemines vietas gali parodyti Klaipėdos jūrų uosto plėtros poveikio aplinkai vertinimas, kuris bus daromas pasirinkus plėtros kryptį.
„Didelių problemų nematau. Įvairius dalykus gali parodyti poveikio aplinkai vertinimas. Gali būti dėl krantų erozijos arba dėl trilapio astro augimvietės.
Čia yra specialistų klausimai ir jie turėtų viską išnagrinėti prieš priimant politinį sprendimą.
Ką aš dabar mačiau, tai didelio lygmens problemų neįvardinčiau. Reikia koncepcinio ir strateginio sutarimo. Specialistai turi padirbėti ir pateikti savo matymą politiniam sprendimui“, – kalbėjo K.Navickas.
Anot jo, Klaipėdos uosto plėtra – svarbus projektas.
„Natūralu, kad uostas nori plėstis tiek į šiaurę, tiek į pietus. Išorinis giliavandenis uostas yra tam tikras valstybės ekonominis interesas. Į tai įsiklausėme. Manau, kad reikia judėti į priekį, bet didelių kliūčių negaliu įvardinti“, – tvirtino K.Navickas.
Susisiekimo ministro Roko Masiulio teigimu, iki premjero Sauliaus Skvernelio vizito į Klaipėdą turėtų įvykti keli ekspertų susitikimai.
„Sutarėme, kad iki premjero darbo grupės sekantį mėnesį, kai jis atvažiuos į Klaipėdą, padaryti vieną-du, geriausiai du darbinius posėdžius, kur tiek savivaldybės, tiek uosto atstovai, taip pat deleguoti Aplinkos ministerijos ir Susisiekimo ministerijos žmonės derintų tuos planus. Tad sutarėme glaudžiai dirbti“, – ketvirtadienį žurnalistams Klaipėdoje sakė R.Masiulis.
Jis tikino, kad apie konkrečias uosto plėtros įgyvendinimo priemones ketvirtadienį nebuvo kalbama. Tačiau teigė, kad plane turi būti numatyti ir Klaipėdos miestui naudingi sprendimai.
Klaipėdos uostas šiuo metu rengia uosto bendrąjį planą ir strateginio pasekmių vertinimo ataskaitą, kur numatyta uosto plėtra bei išorinio uosto įrengimas. Savo ruožtu Klaipėdos valdžia rengia miesto bendrąjį planą.
Iš viso yra numatyti keturi uosto plėtros variantai. Pirmuoju būtų didinamas vidinis uosto potencialas, antrasis numato papildomą uosto plėtrą, pietinėje dalyje supilant naują teritoriją Kuršių mariose, trečias – suformuojant naują teritoriją tik Baltijos jūroje, o ketvirtas – maksimali uosto plėtra, vystant ir pietinę, ir šiaurinę uosto dalį.