Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Apple“ ir „Google“ išlieka brangiausiais prekių ženklais jau penktus metus iš eilės

„Apple“ ir „Google“ jau penktus metus iš eilės yra brangiausi pasaulyje prekių ženklai, rodo šiais metais parengta „Interbrand Corp.“ šimto pirmaujančių prekių ženklų analizė.
„Apple“
„Apple“ / „Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr.

Remiantis „Interbrand“ skaičiavimais, „Apple“ prekės ženklo vertė per metus padidėjo 3 proc. iki 184,15 mlrd. JAV dolerių. Antroje vietoje atsidūrusios „Google“ prekės ženklas vertinamas 6 proc. daugiau – 141,70 mlrd. JAV dolerių. O trečioje vietoje atsidūrė „Microsoft“ beveik su 80 mlrd. JAV dolerių, o tai yra 10 proc. daugiau nei prieš metus.

Į brangiausių pasaulyje prekių ženklų dešimtuką iš viso pateko septynios aukštųjų technologijų kompanijos: „Amazon“ (5-oji vieta, 64,8 mlrd. JAV dolerių), „Samsung“ (6-oji vieta, 56,2 mlrd. JAV dolerių), „Facebook“ (8-oji vieta, 48,2 mlrd. JAV dolerių) ir IBM (10-oji vieta, 46,8 mlrd. JAV dolerių).

Šių prekių ženklų bendra vertė šiemet sudaro 675 mlrd. JAV dolerių ir gerokai lenkia kitų sričių prekių ženklus.

Iki 2013 metų trylika metų pirmavusi „Coca-Cola“ šiemet yra ketvirtoje vietoje. Šis prekės ženklas atpigo 5 proc. iki 69,3 mlrd. JAV dolerių.

Į dešimtuką pateko ir du automobilių gamintojai: septintoje vietoje atsidūrė „Toyota“ su 50,3 mlrd. JAV dolerių, o devintoje – „Mercedes“ su 47,8 mlrd. JAV dolerių. Automobilių sektorius yra antroje vietoje pagal bendrą prekių ženklų vertę su 266,8 mlrd. JAV dolerių.

Šiais metais iš šimto brangiausių prekių ženklų 31 priklauso aukštųjų technologijų ar automobilių gamybos sektoriui. Pernai tokių ženklų buvo 29.

Labiausiai per metus pabrango „Facebook“ prekės ženklas – 48 proc. iki 48,2 mlrd. JAV dolerių. Tai leido šiam ženklui sąraše pakilti iš karto septyniomis pozicijomis iš penkioliktos į aštuntąją.

Į sparčiausiai brangstančių prekių ženklų sąrašą pateko „Amazon“ (+29 proc.), „Adobe“ (+19 proc.), „Adidas“ (+17 proc.), „Goldman Sachs“ ir „Starbucks“ (po 16% proc.).

10 proc. ir daugiau augo šešiolikos iš šimto prekių ženklų vertė.

Šiemet sąraše atsidūrė trys naujokai: „Netflix“ (78-oji vieta), „Salesforce.com“ (84-oji vieta) ir „Ferrari“ (88-oji vieta).

Bendra šimto brangiausių prekių ženklų vertė per metus padidėjo 4,2 proc. iki 1 trln. 871,7 mlrd. JAV dolerių.

Kalbant apie šalis, JAV išlieka absoliučia lydere: 51 šios šalies kompanija yra brangiausių prekių ženklų šimtuke. Vokietija turi devynias atstoves, Prancūzija – 8, Kinija – dvi.

Rengdama savo ataskaitą „Interbrand“ atsižvelgia į kompanijų finansinius rezultatus, prekių ženklų įtaką vartotojų sprendimui pirkti vieno ar kito prekės ženklo produkciją bei kompanijų galimybes užsitikrinti pajamas. Šį sąrašą kompanija skelbia jau 18 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento