LRT Radijo klausytoja iš Kauno teigė, kad jai tenka naudotis notarų paslaugomis, ir nori sužinoti, kodėl notarai, sumokėjus pinigus, neišduoda čekio.
„Kodėl notarai neišduoda čekio? Ar notarams neprivaloma turėti kasos aparato? Juk atsiskaitome grynaisiais pinigais“, – sakė LRT Radijo klausytoja.
„Notarams neprivaloma naudoti kasos aparatų, pagal vyriausybės nutarimą, kaip gyventojams, vykdantiems individualią veiklą ir teikiantiems paslaugas“, – teigia Valstybinės mokesčių inspekcijos Teisės departamento direktorė R. Virvilienė.
Tačiau pagal kitą teisės aktą, pasak teisės specialistės, gyventojai, kurie verčiasi individualia veikla, turi naudoti tokius apskaitos dokumentus, kaip grynųjų pinigų priėmimo kvitas, sąskaita faktūra, PVM sąskaita faktūra ir kiti apskaitos dokumentai, pvz., mokėjimo pavedimai .
„Taigi iš esmės išduotas kitas analogiškas dokumentas yra prilyginamas kasos aparato kvitui ir, pirkėjui arba paslaugas gaunančiam asmeniui paprašius, visais atvejais turi būti išduotas“, – tvirtina R. Virvilienė.
Pašnekovės teigimu, pagal teisės aktą, notaras gali neišduoti prieš tai paminėtų dviejų dokumentų, t. y. grynųjų pinigų priėmimo kvito ir sąskaitos faktūros, jei pirkėjas arba paslaugos gavėjas nepageidauja arba neprašo tokio dokumento. „Tačiau, kai pirkėjas arba paslaugos gavėjas išreiškia tokį pageidavimą, individualią veiklą vykdantis asmuo, t. y. notaras, tokį dokumentą privalo išduoti“, – kalba Valstybinės mokesčių inspekcijos Teisės departamento direktorė.