Ar ryklius gali privilioti konkrečios spalvos drabužiai?

Dar 1977 m. S.Gruberio darbas patvirtino, kad rykliai turi aštrų regėjimą, tačiau išvadų apie tai, kaip rykliai mato spalvas, padaryta nebuvo. Tačiau kuo daugiau šiuolaikinių tyrimų žvelgia į ryklių akis, tuo mažiau pritariama teorijai, kad rykliai mieliau kanda žmonėms, dėvintiems geltonus ar oranžinius maudymosi kostiumėlius, rašo „Business Insider“.
Ryklys
Ryklys / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Ryklys Drabužiai

2020 m. atliktoje visų iki šiol gautų duomenų apžvalgoje teigiama, kad dauguma plėšriųjų žuvų rūšių net nemato spalvų.

Dauguma ryklių turi tik vieno tipo kūgelius – akių ląsteles, kurios fiksuoja spalvas. Dauguma žmonių, priešingai, turi trijų tipų kūgelius. Tai leidžia mums būti jautriems visai matomos šviesos spektro spalvų gamai.

Tačiau kadangi rykliai turi tik vieno tipo ląstelių, jie mato tik juodos, baltos ir pilkos spalvos atspalvius, rašoma apžvalgoje.

Net ir turėdami tokią ribotą paletę rykliai itin jautriai reaguoja į spalvų skirtumus, nes jų akys yra jautrios šviesai. Tai jiems taip pat padeda suprasti, kiek ryški yra spalva, teigiama Floridos universiteto tarptautinėje ryklių kartotekoje.

Taigi, kai plaukikai dėvi ryškias spalvas, rykliai mato ne atspalvį, o kontrastą, BBC sakė Floridos universiteto ryklių tyrimų programos direktorius Gavinas Nayloras.

Ryklius gali traukti kontrastingos spalvos

2020 m. apžvalgos autorius Nathanas Hartas teigė, kad kontrastas gali būti ryklius traukianti savybė.

Taigi ryklius traukia ne viena konkreti spalva, bet jie gali geriau matyti ryškiaspalvius žmones, nes tai yra ryškus kontrastas jų mėlynai vandens aplinkai.

Dėl to jiems gali būti lengviau jus pastebėti.

Šis jautrumas šviesai ir gebėjimas matyti dviejų spalvų skirtumą greičiausiai išsivystė tam, kad rykliai galėtų gyventi ir medžioti giliuose, tamsiuose vandenyse ir tamsiu paros metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis