Pavadinimas – su nelietuviška K
Vilionė pigiau įsigyti žinomų lagaminų socialiniame tinkle „Facebook“, puslapyje pavadinimu „АкrороІіs“, pasirodė gruodžio 12 d.
„125-asis „Rimowa“ jubiliejus! – rašoma čia. – Švęsdami šią progą, siūlome 125 „Rimowa“ lagaminus už ypatingą kainą.
Užpildykite trumpą formą ir gaukite savo lagaminą. Skubėkite, kiekis ribotas!“
Kartu pateikta nuoroda, kurią paspaudus atsidaro puslapis, taip pat reklamuojantis lagaminus už 9,99 euro.
Čia prašoma atsakyti į klausimą, kuris kelionės būdas labiausiai patinka (automobiliu, lėktuvu ar traukiniu), po to siūloma išsirinkti lagamino dydį ir spalvą. Galiausiai reikia suvesti tam tikrus savo duomenis ir lagaminas tariamai bus atsiųstas.
Šis puslapis neturi nieko bendro su prekybos centrais „Akropolis“, nors tokį įspūdį iš pradžių galima susidaryti. Pavyzdžiui, iš logotipo, viršelio nuotraukos, sutampančios su ta, kuri naudojama kituose Lietuvoje veikiančių šių centrų puslapiuose.
Nuotraukoje, pridėtoje prie informacijos apie nuolaidų akciją, matyti aštuoni parduodami lagaminai. Ant keturių iš jų kabo etiketės su neįprastai maža tokiai prekei kaina – 9,99 euro.
Taip pat skaitykite: Vėl plinta žinoma apgaulės schema: siūlo įsigyti Vilniaus oro uoste pamestų lagaminų
Tačiau netikras ne tik šis siūlymas, bet ir pati paskyra, nors joje esama ne vieno įrašo apie kitas akcijas. Tam nereikia nė didelio tyrimo.
Pirma nuoroda į apgavystę – puslapio pavadinimas „АкrороІіs“. Antra raidė – K – yra ne iš lotyniškos abėcėlės, o iš kirilicos. Lietuviškų prekybos centrų pavadinimai niekur nerašomi tokiu būdu – suplakant dvi abėcėles.
Taip pat skaitykite: Vos 3 eurus „kainuosiančios“ garso kolonėlės atsieis brangiai – jas siūlo sukčiai
Dar daugiau užuominų, kad akcija yra apgaulė, esama komentaruose. Nors jie parašyti lietuviškai, autorių pavardės nelietuviškos. Jie, kaip galima suprasti iš paskyrų (galimai ir netikrų) „Facebook“, yra iš Latvijos.
Be to, kai kuriems komentarams trūksta logikos, jie ir stilistiškai skamba nekaip, esama klaidų.
Vienam internautui „pasiskundus“, kad nepastebėjo šios akcijos ir neseniai lagaminą nusipirko už visą kainą, kitas sureagavo: „Kaip jums patinka „Rimowa“? Spėju, kad esate sužavėtas! Visada buvome „Tumi“ šeima ir labai jais mėgavomės, bet visada laikau akis atviras kitoms galimybėms. Mėgaukitės kelione!“
Į tai anas „Facebook“ vartotojas atsakė: „Geriausios lagaminai pasaulyje!“
Kroatijoje – penkiskart pigiau
Puslapyje nepateikta jokios informacijos apie prekybos centrus, tik adresas – Vilnius. Ne tik pirmas, bet ir visi kiti įrašai puslapyje buvo paskelbti tą pačią gruodžio 12-ąją per mažiau nei valandą. Per šias beveik keturias dienas puslapis nesudomino nė vieno internauto – rašymo metu jis turėjo 0 sekėjų, nė vienas „Facebook“ vartotojas nepažymėjo, kad puslapis patinka.
Taip pat skaitykite: „Porsche“ už 10 eurų skamba per gerai: tikroji parduotuvė įspėja apie apgaulę
Visi keturi Lietuvoje veikiantys prekybos centrai „Akropolis“ turi savo puslapius „Facebook“. Trijų iš jų (Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių) viršelio nuotraukos yra tokios pačios, kaip puslapio, kuriame siūlomi lagaminai, – su šunį laikančia mergina raudonu megztiniu. Šią nuotrauką galima rasti ir tinklalapyje, kuriame pateikiama informacija apie visus prekybos centrus.
Tik Kauno „Akropolio“ ir interneto puslapis, ir paskyra „Facebook“ atrodo kitaip. Mat jis dar 2008 m. buvo parduotas.
Tikrąjį Vilniaus „Akropolio“ puslapį „Facebook“ mėgsta 69 tūkst., seka 70 tūkst. žmonių.
Nedaug mažesni skaičiai matomi ir Klaipėdos (41 tūkst. mėgsta, 42 tūkst. seka), Šiaulių (po 35 tūkst. mėgsta ir seka) prekybos centrų paskyrose. Kauno „Akropolis“ turi 65 tūkst. sekėjų.
Nė vieno iš „Akropolių“ puslapiuose nebuvo panašaus siūlymo pigiai įsigyti lagaminų.
Tačiau atvirkštinė vaizdo paieška internete rodo, kad ta pačia nuotrauka žmonės buvo viliojami pigiais lagaminais jau anksčiau. Štai vasarą Kroatijoje jie siūlyti vos už 2 eurus.
15min verdiktas: melas. Prekybos centrai „Akropolis“ lagaminų už 9,99 euro nereklamuoja – jų puslapiuose tokių įrašų nebuvo. Paskyra, kurioje pasirodė pigių lagaminų reklama, yra netikra.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.