Dar praėjusių metų rugpjūtį viena lyderiaujanti Jungtinės Karalystės kompanija, kurios specializacija yra verslo kelionės, pranešė apie patiriamus sunkumus. Dauguma jos klientų, ypatingai bankai, nustojo siųsti darbuotojus į komandiruotes, rašo CNN interneto svetainė.
Apie prastėjančią situaciją pranešė ir nemažai oro linijų. Vasarį Tarptautinė oro transporto asociacija pranešė, jog vis mažiau žmonių perka skrydžius verslo ir pirmąja klase. Apie sumažėjusias pajamas pranešė ir verslo viešbučiai.
Šiais technologijų laikais kolegos gali vienas kitą pamatyti video konferencijoje paspaudę vos vieną mygtuką. Ar tai yra gerai? Specialistai sako – ir taip, ir ne.
Studijoje, kurią atliko dviejų lyderiaujančių JAV verslo mokyklų profesoriai, teigiama, kad kompanijos, kurios atima iš darbuotojų galimybę susitikti su kolegomis ar klientais akis į akį, praranda dalį pasitikėjimo ir darnumo.
Paremta dešimtimis interviu ir 140 apklausų studija, autorių teigimu, užpildo spragas bandant suprasti verslo kelionių svarbą. „Leisdamas laiką kitoje vietoje, žmogus įgyja ypatingų žinių“, – „MIT Sloan School of Management“ vadybos profesorius Markas Mortensenas sakė CNN.
„Jei, pavyzdžiui, kažkiek laiko praleidžiate Tokijuje, jūs įgyjate žinių apie papročius, apie tai, kaip jie dirba, mąsto. Taip pat yra vadinamosios atspindėtos žinios – sužinote, ką jie galvoja apie jus, jūsų bendrovę“, – aiškino profesorius.
Pasak kito profesoriaus Tsedalo Beyene'o, studijos bendraautoriaus iš Harvardo verslo mokyklos, tokie susitikimai sukuria abipusio pasitikėjimo.
Taigi, specialistai perspėja kompanijas: pagalvokite du kartus prieš mažindami verslo kelionių biudžetą. Tai gali būti neteisingas taupymo būdas. „Aš nesakau, kad video konferencijos nepadeda. Bet vadybininkai turėtų apie tai pamąstyti“, – kalbėjo M.Mortensenas.