Šiemet Kauno rajono savivaldybė paskelbė viešąjį pirkimą laivui įsigyti. Metų pradžioje skelbtas pirmasis pirkimas nepavyko, kadangi neatsiliepė nei vienas pardavėjas. Tuomet skirta dvigubai daugiau lėšų, ir dabar pirkimo vertė – 248 tūkst. eurų. Paskelbtas ir tarptautinis pirkimas.
Naujas keleivinis laivas turės atlikti reisus iki 5 valandų, sėdimų vietų skaičius turės būti ne mažiau 30, taip pat turi būti įrengta 10 laikiklių dviračiams. Perkamas ne naujas laivas – galimas ne senesnis nei 5 metų amžiaus, tačiau reikalaujama vienerių metų garantija, nurodoma techninėje specifikacijoje.
Laivas turės užtikrinti ne mažesnį nei 16 km per valandą greitį stovinčiame vandenyje, jo grimzlė – iki 65 cm, o borto aukštis – 0,7-1,2 metro.
15min pernai rašė, kad tarp Zapyškio ir Kulautuvos kursuojantis pramoginis laivelis „Vytis“ ėmė pykdyti turistus – daliai jų tekdavo laukti ant kranto, kadangi Vytis gali plukdyti 12 keleivių, arba 6 keleivius ir 6 dviračius.
Naujas laivas turės užtikrinti ne tik daugiau sėdimųjų vietų, bet ir patogų įlaipinimą, pritaikymą riboto judrumo asmenims, turės ir sanitarinę patalpą. Jei paskelbtas pirkimas sulauks dalyvių, laivas turės būti pristatytas per 9 mėnesius.
Nesutelpa keleiviai
Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojas Paulius Visockas 15min aiškino, kad naujo laivo funkcija – praplėsti jungtį dviratininkams tarp Kulautuvos ir Zapyškio, tai dvi skirtinguose Nemuno krantuose esančios gyvenvietės.
„Su dabartiniu laivu nebegalime patenkinti viso visuomenės poreikio. Sukūrus infrastruktūrą, sutvarkius aplinką, didėja dviratininkų srautai, žmonės vis labiau mėgsta sveiką, aktyvų gyvenimo būdą“, – sakė P.Visockas.
Jis aiškino, kad šiai vasarai numatytas ir kitas sprendimas – jau penktadienį bus atidaryta nauja prieplauka, kuri sutrumpins kelionės atstumą ir laiką, todėl dabartinis laivelis galės kursuoti dažniau.
„Šiemet įrengėme naują perkėlą, nes iš Zapyškio keltas keldavo į senąją Kulautuvos perkėlą. Pasroviui tai trunka tarp 5-10 min., o prieš srovę 25-30 minučių, tad vienas reisas išeina kas valandą ir galima transportuoti 12 keleivių ir 6 dviračius. Natūralu, kad poreikiui didėjant, visi nesutelpa, kyla emocijų ir pykčių“, – sakė P.Visockas.
Nauja perkėla Kulautuvoje įrengta prie vandenlenčių parko, todėl dabar pasroviui laivelis užtruks iki 5 minučių, o prieš srovę – iki 10 minučių, todėl reisai bus dažnesni.
„Tik tokiu būdu kol kas galime spręsti problemą, nes kai skelbėme pirmą konkursą, deja, nė vienas paslaugos tiekėjas neatsiliepė, kuris galėtų pasiūlyti bet kokį laivą. Dabar paskelbėme antrą. Padidinome ir kainą, ir aprašą patikslinome, sukonkretinome, konkursas tarptautinis, patys aktyviai domėjomės, buvome ir užsienyje. Seno ir techniškai nepatikimo laivo nenorime, norime modernaus, šiuolaikiško, saugaus“, – pasakojo P.Visockas.
Dviračių takais apjuos Nemuno pakrantes
Pasak mero pavaduotojo, itin turistų skaičius išaugo dėl jau nutiestų dviračių takų, turizmui skirta infrastruktūra plečiama ir šiemet.
„Atsirado dviračių takas nuo Kauno iki Kačerginės, po to nuo Raudondvario iki Kulautuvos. Dabar jau pradėjome ir rudenį baigsime dviračių taką nuo Kačerginės iki Zapyškio. Čia aplinka labai graži, juolab, kad teritorija Zapyškis-Kulautuva-Kačerginė buvo paskelbta kurortine. Tai tinkamos vietos poilsiui, čia ir miškas, aplinka, šaltinis, pėsčiųjų takai. Turistauti, pramogauti ir poilsiauti yra puikios galimybės“, – sakė P.Visockas.
Kauno rajono turizmo ir verslo informacijos centro direktorė Aistė Sinkevičienė aiškino, kad nutiesus naujus dviračių takus susidarys žiedinis maršrutas, kurį dviračiu galima įveikti iš Kauno.
„Kadangi dar šią vasarą planuojama užbaigti dviračių takų infrastruktūrą nuo Kačerginės iki Zapyškio ir nuo Raudondvario iki Šilelio kaimo, kalbėtume apie sutvarkytąjį mažąjį Pakaunės žiedą. Ir kelto atsiradimas – didesnio laivo – būtų tikrai geras dalykas“, – sakė A.Sinkevičienė.
Anot jos, maršrutai ir dabar įveikiami dviračiais ir turistai važiuoja ruožais be dviračių takų – tačiau nauji takai leis saugiai maršrutą įveikti šeimoms su vaikais.
Ji akcentuoja, kad šiemet poilsiautojai regione gali tikėtis daugiau.
„Nauja prieplauka Kulautuvoje užtikrins patogesnį priėjimą. Prieplauka atsirado prie Kulautuvos karjero, ten veikia vandenlenčių parkas, tinklinio aikštelė, padaryta infrastruktūra poilsiui, yra ir maitinimo įstaiga, kuo taip pat džiaugiamės, nes iki šiandien jokios maitinimo įstaigos Kulautuvoje neturėjome. O maršrutų persikelti taip pat padaugės, jie bus dažnesni, sutrumpės kėlimosi laikas“, – A.Sinkevičienė tikisi, kad patenkintų poilsiautojų padaugės.
Persikėlė 3300 žmonių – laivą dotuoja savivaldybė
A.Sinkevičienė skaičiuoja, kad pernai per Nemuną persikėlė 3300 žmonių, o jų mokama kaina simbolinė – naujas laivas, jei kainuos 250 tūkstančių eurų, savivaldybei, tikėtina, neatsipirks.
„Perkėlėme 3300 žmonių, pernai sezonas netgi buvo trumpesnis: planavome kelti nuo gegužės vidurio iki rugsėjo galo, bet rugsėjį plaukimo jau nevykdėme, nes Nemunas buvo užtvindęs abi prieplaukas. Tai šis skaičius per tris su puse mėnesio. Turistai pasiskirstė beveik tolygiai – pusė su dviračiais ir pusė be dviračių. Kaina visiškai simbolinė: 1 euras be dviračio, 2 eurai su dviračiu“, – sakė A.Sinkevičienė.
Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojas patikina, kad nupirkus naują laivą kainos nebūtų keliamos.
„Paslaugos kainos tikrai neketiname kelti. Mes kaip savivaldybė norime prisidėti prie kokybiškų paslaugų teikimo, aktyvaus laisvalaikio leidimo ir gerų aplinkų suteikimo žmonėms“, – sakė P.Visockas.
Populiariausi maršrutai laivu – iš Kauno
Pasak P.Visocko, nebūtų galima teigti, kad laivyba Nemune atsigauna.
„Būdavo laivas „Tolstojus“, plaukiantis iš Kauno miesto žemyn upe – jau pastaruoju metu nesurinkdavo keleivių ir bilietas būdavo virš 10 eurų, tiesa, to reikėtų klausti įmonės. Tad nebuvo labai populiarus. Tačiau plaukimai iš Kauno į Raudondvarį, iš Kauno į Kačerginę yra labai populiarūs. Ir mes matytume tokią galimybę – savaitgalį kursuotų naujasis laivas su geresne kokybe ir daugiau sėdimų vietų, ir gal kažkokia paslauga jo viduje galėtų veikti“, – svarstė P.Visockas.
Jis viliasi, kad laivas galėtų kartais kursuoti ir į kitas kurortines teritorijas – Raudondvarį, Kačerginę.
A.Sinkevičienė papildo, kad, be minėtų maršrutų, dar keliautojams siūloma galimybė Kaune užsisakyti privačius maršrutus.
„Yra labai gražus laivas „Perlas“, jis realiai gali aplankyti visus miestelius, kuriuose įrengtos prieplaukos – tai Kačerginė, Kulautuva, Zapyškis, Vilkija, Raudondvaris“, – sakė A.Sinkevičienė.