Auga vartotojų finansinis raštingumas – 8,6 proc. peržiūrėjo savo kredito istoriją

Lietuvoje daugėja finansinių paslaugų, o kartu su jomis auga ir gyventojų domėjimasis savo kredito istorija – finansinės drausmės CV, kurį prieš suteikdami kreditą ar paslaugą su atidėtu mokėjimu įvertina bankai, lizingai, telekomunikacijų ir kitos įmonės.
Namo modelis
Namo modelis / Shutterstock nuotr.

Gyventojų skaičius, kurie bent kartą yra peržiūrėję savo kredito istorijos ataskaitą, pasiekė 200.000. Tai sudaro 8,6% suaugusių vartotojų Lietuvoje. Per metus besidominčių savo kredito istorija padaugėjo beveik 55 tūkst. Be to, per nepilnus tris 2017 m. mėnesius savo finansinės drausmės CV pirmą sykį atsivertė 9,8 tūkst. vartotojų, rodo kredito istorijos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.

„Eidami skolintis ir pirkti išsimokėtinai su savimi atsinešame ir informaciją apie turimus finansinius įsipareigojimus ir kaip sekėsi iki šiol mokėti už juos bei įvairias kitas prekes ir paslaugas. Jei atsineštas „bagažas“ geras, tai gali padėti gauti palankesnes finansavimo sąlygas. Taigi, išankstinis vartotojų domėjimasis kaip atrodys skolindamiesi yra vienas iš finansinio raštingumo požymių“, – sako Andrius Bogdanovičius, kredito biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius.

Duomenys taip pat rodo, kad tarp visų 200 tūkst., pasitikrinančių kaip atrodo jų finansinės drausmės CV, per 70% yra finansiškai aktyvi visuomenės dalis. Tai vartotojai, kurie turi arba turėjo būsto kreditą, kredito kortelę, vartojimo paskolą, lizingą ir kitų rūšių kreditus.

„Pirma dalis vartotojų, kurie aktyviausiai domisi savo kredito istorija yra tie, kurie planuoja kreiptis tam tikrų paslaugų į kreditą ir nori įsitikinti, kaip atrodys kreipęsi. Antra dalis besidominčių yra tie, kurie negavo tam tikrų paslaugų į kreditą ir ieško informacijos, kodėl taip nutiko“, – paaiškina A. Bogdanovičius.

Pasak A.Bogdanovičiaus, nors gyventojų, kurie bent retkarčiais pasitikrina savo finansinės drausmės CV ir daugėja, tačiau, palyginti su Vakarų valstybėmis, ši jų dalis gana nedidelė. Pavyzdžiui, JAV su savo ataskaita yra susipažinę per 68% vartotojų, palyginti su minėtais 8% vartotojų Lietuvoje.

Kredito istorija susideda iš dviejų dalių – finansinių įsipareigojimų ir mokėjimų istorijos. Finansiniai įsipareigojimai – tai įvairūs kreditai bankuose, tarpusavio skolinimo platformose, kredito unijose, lizingo ar vartojimo kredito bendrovėse. Mokėjimų istorija – tai pradelsti mokėjimai už šiuos kreditus ir mokėjimai už kitas paslaugas (telekomunikacijų, elektros, komunalines, draudimo, kabelinės TV ir kiti). Gyventojams asmeninė ataskaita yra nemokama kartą per metus.

„Swedbank“ finansų instituto skaičiavimais, 100 tūkst. Eur paskolą būstui trisdešimčiai metų paėmusio asmens per visą paskolos grąžinimo laikotarpį sumokėtos palūkanos, priklausomai nuo to, ar jo kredito istorija yra gera ar prastesnė, gali skirtis 15-18 tūkst. EUR.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis