Augančios kainos ir prekių stygius nesutrukdė JAV pirkėjams spalį leisti santaupas

Jungtinėse Valstijose įmonių pardavimai praėjusį mėnesį išliko aukšti, nepaisant kai kurių prekių trūkumo ir kainas padidinusio infliacijos šuolio, rodo antradienį paskelbti vyriausybės duomenys.
Doleriai
Doleriai / ZUMAPRESS / Scanpix nuotr.

JAV prekybos departamentas pranešė, kad spalį mažmeninė prekyba išaugo 1,7 procento.

Tai buvo didžiausias šuolis mėnesinis prieaugis nuo kovo, viršijęs analitikų lūkesčius.

Pasak analitikų, rodiklį, kuriuo vertinami didžiausios pasaulio ekonomikos vartotojų apsipirkimo įpročiai, paskatino įvairūs verslai ir tikriausiai jis bent iš dalies atspindėjo skubėjimą apsipirkti artėjant šventėms.

Pasak paskelbtų duomenų, automobilių pardavimai išaugo 1,8 proc., nors automobilių rinka toliau buvo priversta grumtis su ribota pasiūla ir aukštomis kainomis dėl pasaulinio svarbiausių puslaidininkių trūkumo, tuo tarpu degalinių pardavimai išaugo 3,9 proc., augant energijos kainoms ir atsigaunant pasaulio ekonomikai.

Ataskaita rodo Amerikos vartotojų atsparumą artėjant šventiniam apsipirkimo sezonui, nors infliacija auga sparčiausiu tempu per daugiau nei tris dešimtmečius, o tiekimo grandinėse toliau stebimi trikdžiai, dėl kurių būna sunku įsigyti kai kurių populiarių prekių.

„Gerėjanti su COVID-19 susijusi padėtis, švelnėjantys pasiūlos apribojimai automobilių sektoriuje ir ankstyva apsipirkimo per šventes pradžia – visa tai padidino pirkimų apimtis praėjusį mėnesį“, – pažymėjo „Oxford Economics“ ekonomistas Gregory Daco.

Visgi barų ir restoranų sektorius praėjusį mėnesį nesiplėtė, o pardavimai sveikatos ir asmens priežiūros parduotuvėse bei drabužių mažmeninėse parduotuvėse sumenko kiek mažiau nei 1 procentu.

Mažmenininkų, neturinčių fizinių parduotuvių, pvz., elektroninės prekybos platformų pardavimai išaugo 4 proc., o pardavimai elektronikos ir buitinių prietaisų parduotuvėse – 3,8 procento.

Pardavimai statybinių medžiagų, sodo technikos ir prekių parduotuvėse išaugo 2,8 proc., universalinėse parduotuvėse – 2,2 procento.

Nors Mičigano universitetas praėjusią savaitę pranešė, kad jo sudaromas vartotojų nuotaikų indeksas nukrito iki žemiausio lygio per 10 metų, tyrimų bendrovės „Pantheon Macroeconomics“ vyriausiasis ekonomistas Ianas Shepherdsonas pažymėjo, jog mažmeninės prekybos duomenys rodo, kad „tai, ką žmonės daro, yra daug svarbiau nei tai, ką jie sako“.

„Tikimės sėkmingo šventinio sezono, nes žmonės siekia kompensuoja prarastą laiką ir pradeda leisti dalį nuo pandemijos pradžios sukauptų 2,5 trln. JAV dolerių perteklinių santaupų“, – prognozavo analitikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų