Auganti infliacija JK stabdo privataus sektoriaus aktyvumą

Didžiosios Britanijos privataus sektoriaus verslo veiklos apimtys dėl didelės infliacijos smuko į žemiausią lygį per daugiau nei metus, o tai didina ekonomikos nuosmukio tikimybę, rodo ketvirtadienį paskelbti tyrimo duomenys.
Jungtinė karalystė
Jungtinė karalystė / 123RF.com nuotr.

Sudėtinis pirkimo vadybininkų indeksas (PMI) birželį išliko žemiausiame per 15 mėnesių lygyje, siekdamas 53,1 punkto, sakoma tyrimą atlikusių „S&P Global“ ir „Chartered Institute of Procurement and Supply“ pranešime.

Palyginti su gegužės mėnesiu, rodiklis nepakito, išlikdamas aukščiau 50 punktų ribos, rodančios augimą.

Visgi JK ekonomika. „regis, pradeda veikti „tuščia eiga“, – pareiškė „S&P Global Market Intelligence“ vyriausiasis verslo ekonomistas Chrisas Williamsonas.

„Dabartinį verslo augimą palaiko ankstesniais mėnesiais pateikti užsakymai, nes įmonės praneša apie beveik sustojusią paklausą“, – pridūrė jis.

Tyrimas parodė, kad sparčiai auganti JK infliacija, kuri gegužę pasiekė didžiausią lygį per 40 metų – 9,1 proc., – slegia namų ūkių išlaidas ir verslo optimizmą.

Didėjančios vartotojų kainos taip pat lemia spaudimą didinti atlyginimus.

„Apklausos duomenys rodo, kad infliacijos lygis dar kurį laiką išliks istoriškai aukštas“, – pridūrė Ch.Williamsonas.

Regis, „JK laukia nerimą keliantis recesijos ir padidėjusios infliacijos derinys, pereinant į antrąjį metų pusmetį“, perspėjo analitikas.

Anglijos bankas praėjusią savaitę prognozavo, kad JK ekonomika, sausio–balandžio mėnesiais ūgtelėjusi, antrąjį ketvirtį susitrauks 0,3 procento.

Recesija apibrėžiama kaip du neigiamo augimo ketvirčiai iš eilės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis