Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Auganti kartono pakuočių paklausa – aukso gysla Vokietijos uostams

Žemyn krentanti laikraščių ir žurnalų spausdinimui skirto popieriaus gamybos kreivė rinkoje įpučia naujų vėjų. Gamintojai vis daugiau pajėgų permeta į kartono gamybą. Tokias tendencijas dėsto Liubeke, Travemiundės uoste įsikūrusio didžiausio Vokietijos popieriaus terminalo „Nordlankai“ atstovai.
Popieriaus terminalas Liubeko - Travemundės uoste
Popieriaus terminalas Liubeko - Travemiundės uoste / L. Sėlenienės nuotr.

Kartono pakuočių gamybą didina ir prekyba internetu

Terminalas per metus perkrauna 3 mln. tonų popieriaus. Į Vokietiją šis srautas nukreipiamas iš Suomijos ir Švedijos popieriaus gamyklų. Tolimesnis popieriaus kelias – sunkvežimiais į visą Europą.

Šį srautą valdantys didžiausio Vokietijos popieriaus terminalo atstovai pažymi, kad  jų sandėliuose popierius laikraščiams ar žurnalams užleidžia vietą kartonui.

„Tokius pokyčius stebime jau kelerius metus. Žmonės visame pasaulyje skaito vis mažiau spausdinto žodžio. Masiškai pereinama prie moderniųjų technologijų. Ir Vokietijoje pastaraisiais metais leidybą nutraukė ne vienas laikraštis ar žurnalas. Tad, natūralu, kad spaudos gamybai skirto popieriaus paklausa sumenko“, – pasakojo popieriaus terminalą valdančios bendrovės „Liubecker Hafen-Gesellschaft“ atstovas Felixas Klingbielis.  

L. Sėlenienės nuotr./Didžiausią Vokietijos popieriaus terminalą valdančios bendrovės
L. Sėlenienės nuotr./Didžiausią Vokietijos popieriaus terminalą valdančios bendrovės "Liubecker Hafen-Gesellschaft" atstovasFelixas Klingbielis

Sumenkusi laikraštinio popieriaus paklausa vietą užleidžia kartonui. Jo gamybą didina ir  prekyba internetu. Prekių siuntai skirtos pakuotės tapo aukso gysla popieriaus gamintojams.

Klaipėdos uoste popieriui skirti sandėliai stovi pustuščiai

Pokyčiai pasaulinėje popieriaus rinkoje koreguoja krovą ir Klaipėdos uoste. Jo atstovai nuogąstauja, kad specialiai popieriaus rulonų krovai 2009 m. Jūrų perkėlos terminale  pastatyti sandėliai iki šiol neišnaudojami.

Į šį projektą bendrovė „KLASCO“  investavo 10 mln. litų. Tikėtasi, kad investicija atsipirks per penkmetį. Tačiau prasidėjusi pasaulinė ekonominė krizė sujaukė uostininkų planus.

Prekybai internetu skirtos kartono pakuotės kompensuoja sumenkusią  spaudos  popieriaus gamybą.

Popieriaus srautui per Klaipėdos uostą koją pakišo ir nuolat augantys krovinių pervežimo geležinkeliais tarifai. Popieriaus pervežimui pasirinktas pigesnis būdas – ratinės transporto priemonės.

Dėl šios priežasties specialiai popieriui statyti sandėliai Klaipėdos uoste  – pustuščiai. Juose per metus galima perkrauti 200 tūkst. tonų popieriaus, tačiau išnaudojama tik pusė sandėlių galimybių. Popierius į juos atplukdomas iš Skandinavijos ir nukreipiamas į Ukrainą, taip pat  Kazachstaną.

Pustuščius  sandėlius vis dažniau užpildo  ne spaudai skirto popieriaus rulonai, o fanera, presuotos plokštės ar kartonas. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos