09 23

„Su siaubu laukiame sausio“: smulkūs verslai ruošiasi minimalios algos kėlimui

Nuo 2025-ųjų sausio 1 d. pakils minimali mėnesinė alga (MMA). Atrodytų, naujiena gera, bet mažos ir vidutinės įmonės teigia tos dienos labai bijančios, o darbuotojai, priešingai – to laukia.
Pinigai
Pinigai / Unsplash nuotr.

„Huracan Coffee“ Mažmeninės prekybos vadovė Irma Kratulienė mano, kad MMA didinimas ateinančiais metais – neracionalus. Baldus gaminančios įmonės „Lauksva“ direktorė Miglė Valaitytė pritarė šiai nuomonei, sakydama, kad tai, be abejonės, bus našta verslui. O šeimos desertinės „Vanilinis dangus“ vadovas Povilas Jankauskas pažymėjo, kad tokių sprendimų pakeisti neįmanoma, tad vadovavosi posakiu: „šuo ir kariamas pripranta“. Smulkaus ir vidutinio verslo tarybos pirmininkė Dalia Matukienė stojo į kolegų pusę, ji įsitikinusi, kad su MMA didinimu – paskubėta. Savo ruožtu Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPSK) valdybos narys Audrius Gelžinis, reaguodamas į verslo išsakytus argumentus teigė, kad minimalios algos dydis, kuris dabar numatytas kitiems metams, – netgi yra per mažas.

Nuo 2025-ųjų sausio 1 d. keičiasi minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis – jis sieks 1038 eurų, neatskaičius mokesčių, vietoje dabar esančių 924 eurų. MMA didėtų 114 eurų, arba 12 proc.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos preliminariais skaičiavimais, dėl taikomo neapmokestinamojo pajamų dydžio (NPD) minimalią algą uždirbančiųjų pajamos atskaičiavus mokesčius kitąmet paaugtų 69 eurais ir siektų 777 eurus.

Su siaubu laukia sausio

Tačiau verslininkai teigia su siaubu laukiantys sausio 1-osios. Kavin4s „Huracan Coffee“ mažmeninės prekybos vadovė Irma Kratulienė atkreipė dėmesį į, anot jos, svarbiausią aspektą – sudėtingiausia esą būsią ne pats atlyginimų savo darbuotojams kėlimas, bet apskritai išaugę kaštai.

„Savus darbuotojus skatinti ar gerinti jų sąlygas visada naudinga. Pavyzdžiui, baristos startuoja su minimaliu atlyginimu, bet atsiradus įdirbiui jie turi galimybę didinti savo tarifą, uždirbti bonusus. Sunkiausia dalis bus ta, kad, tarkim, kavinės gauna daug įvairių paslaugų, kurių įkainiai priklausomi nuo minimalaus atlygio. Tai ir patalpų valymas, kurjeriai, meistrai, ir kiti paslaugų sritį apimantys darbai. Kyla paslaugų kainos, – kyla produktų kainos“, – atkreipė dėmesį pašnekovė.

socmin.lrv.lt/MMA didinimas
socmin.lrv.lt/MMA didinimas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis