Auganti skaitmeninė karta didina e.prekybos apimtis

Patraukli kaina, platus asortimentas, patogumas, sutaupytas laikas ir lanksčios prekės grąžinimo sąlygos – priežastys, lemiančios vis tvirtėjančias e.prekybos pozicijas Lietuvos rinkoje. Ekspertai prognozuoja, kad per ateinančius kelerius metus e.prekybos augimas gali smarkiai paspartėti – tai lems bręstantys ir vis didesnes pajamas generuoti pradedantys „skaitmeniniai čiabuviai” (angl. digital natives), t.y. žmonės, užaugę interneto eroje.
Gyventojai apsiperka uzsienio e parduotuvese
Gyventojai apsiperka uzsienio e parduotuvese / Rinkom nuotr.

„Ši karta lengvai integruoja technologijas į savo apsipirkimo procesą, todėl laimi tie, kurie jiems gali pasiūlyti geresnę kainą, patogumą, kokybę ar prekės ženklą, – sako e.prekyba užsiimančios bendrovės „Skaitmeninis pasaulis“ vadovas Vytautas Sakalas. – Šie jauni, modernūs žmonės šiandien sudaro perkančiųjų internetu daugumą, o augančios jų pajamos per kelerius ateinančius metus sparčiai didins jų pirkimo potencialą.“

Vyresnė karta, savo darbinę karjerą pradėjusi tada, kai populiariausia technologija buvo stalo kompiuteris arba spausdinimo mašinėlė, įpratę lankytis įprastose parduotuvėse, nors pastaraisiais metais ir jų pasitikėjimas e.prekyba auga.

Jauni, modernūs žmonės šiandien sudaro perkančiųjų internetu daugumą, o augančios jų pajamos per kelerius ateinančius metus sparčiai didins jų pirkimo potencialą.

„Pasitikėjimą skatina tai, kad rinkoje mažėja avantiūristų, daugėja sąžiningų, ilgalaikiais strateginiais tikslais besivadovaujančių stambių žaidėjų, tokių kaip e-senukai.lt, e-maxima.lt, bilietų pardavėjai ir kt. Lietuviai internete pradeda jaustis vis jaukiau: daugėja valstybinių elektroninių paslaugų, elektroninės bankininkystės klientų,“ – sako V.Sakalas.

Jo teigimu, vis daugiau įvairaus amžiaus regionų gyventojų internete pradeda ieškoti prekių, kurių keliasdešimties kilometrų spinduliu aplink juos nėra.

TNS duomenimis, 2013 m. rudenį internetu (el.parduotuvėje arba grupinio apsipirkimo svetainėje) apsipirko 42 proc. interneto vartotojų (715 tūkst. Lietuvos gyventojų) ir tik 1,7 proc. jų prekių įsigijo naudodamiesi mobiliuoju telefonu arba planšete.

Pasak V.Sakalo, šias mažas m-komercijos apimtis lemia tai, kad dalis e.parduotuvių vis dar nepalaiko mobiliųjų įrenginių naršyklių ir kad mokėjimus vis dar lengviau valdyti kompiuteriu. Visgi ateityje ši tendencija turėtų keistis, nes dabar auganti karta mobilųjį įrenginį naudoja kaip pagrindinę platformą, o augantys e.prekybos mastai paskatins bankus bei kitas elektroninius mokėjimus vykdančias bendroves elgtis lanksčiau, siūlyti naujų, modernių apmokėjimo būdų.

1.                  Amerikiečių korporacija „Dell“ užsakė 5 tūkst. Olštyno bendrovės „Zortrax“ 3D spausdintuvų

Tai didžiausia vienkartinė sutartis Lenkijos bendrovės istorijoje. Vienas stambiausių kompiuterių gamintojų pasaulyje „Dell“ užsakė 5 tūkst. 3D spausdintuvų. Tai Olštyno bendrovės „Zortrax“ sukurtas spausdintuvas M200. Prekybos sąlygos su „Dell“ aptartos, sutartis paruošta pasirašyti, šiuo metu derinami paskutiniai organizaciniai klausimai. Pirmoji užsakymo dalis bus įvykdyta jau pirmąjį šių metų ketvirtį.

„Zortrax“ yra pirmas lenkų 3D spausdintuvas ir viena iš nedaugelio Lenkijos firmų, pasiekusių laimėjimų „Kickstarter“ platformoje – šioje visuomeninio finansavimo svetainėje Olštyno gyventojai surinko 179 tūkst. JAV dolerių, kad būtų galima tęsti darbą kuriant M200. Ši įmonė taip pat yra ir viena iš nedaugelio firmų, laiku įgyvendinusių savo „kickstarterinius“ įsipareigojimus.

Bendrovė neatskleidžia, kiek uždirbs pagal sutartį su gigantu. Parduotuvėje „Zortrax“ spausdintuvą M200 galima įsigyti už 1,9 tūkst. JAV dolerių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų