Australija ketina kreiptis į PPO dėl Kinijos sprendimo didinti miežių importo muitus

Australija trečiadienį praneš ketinanti prašyti Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) įvertinti Kinijos įvestus muitus miežių iš Australijos importui, toliaus stiprindama įtampą tarp dviejų šalių ir praėjos vos dienai po to, kai Kanbera pavadinimo Kinijos draudimą įvežti anglis iš Australijos PPO taisyklių pažeidimu.
Miežių laukas/ 123rf nuotr.
Miežių laukas/ 123rf nuotr. / 123RF.com nuotr.

Tai gali būti pirmas kartas, kai Australija pateiks skundą organizacijai, tačiau prekybos ministras Simonas Birmingamas perspėjo, jog tolesni veiksmai gali persikelti į kitus sektorius, nes prekybos partnerių santykiai tarp dviejų šalių ir toliau blogėja.

Pasak ministro, Pekino nustatytos 80 proc. priemokos už miežių importą iš Australijos „neturi pagrindo“ ir „nėra pagrįstos faktais ir įrodymais“.

„Remdamiesi jau surinktais įrodymais, duomenimis ir analize, esame įsitikinę, kad Australija turi nepaprastai tvirtų argumentų“, – pridūrė S.Birmingamas.

Kinija tvirtina, kad javai yra auginami pasitelkiant vyriausybės subsidijas ir parduodami pigiau, todėl jiems turi būti taikomi antidempingo muitai.

Australijos miežių eksportas į Kiniją iki pastarosios audros siekė 1 mlrd. JAV dolerių per metus ir daugiausia jie buvo naudojami alaus gamybai.

Australijos pramonės organizacija „GrainGrowers“ palankiai įvertino vyriausybės sprendimą, pažymėjusi, kad Kinijos muitai per ateinančius penkerius metus sektoriui gali kainuoti apie 1,9 mlrd. JAV dolerių.

Ekspertai teigia, kad Pekinas nuo 2018 metų svarstė galimybę apriboti Australijos miežių importą nerimaudamas, jog Kinija, kuri užaugina tik apie 20 proc. viso derliaus poreikio, yra pernelyg priklausoma nuo importo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis