B.Gateso prognozė: dirbtinis intelektas 3 darbo dienų savaitę pavers realybe

Galbūt technologijos ir nepakeis žmonių, tačiau jos gali realybe paversti 3 dienų darbo savaitę – bent jau taip mano Billas Gatesas, rašo „Business Insider“.
Billas Gatesas
Billas Gatesas / „Scanpix“ nuotr.

Milijardierius Trevoro Noahos podkasto „Kas dabar?“ epizode antradienį teigė, kad vieną dieną gali ateiti laikas, kai žmonėms „nereikės taip sunkiai dirbti“. B.Gatesas tai atsakė į T.Noahos klausimą apie dirbtinio intelekto grėsmę darbo vietoms.

„Jei galiausiai susikursime visuomenę, kurioje reikės dirbti tik tris dienas per savaitę, tai tikriausiai bus gerai“, – sakė B.Gatesas.

Pasak jo, galėtų egzistuoti pasaulis, kuriame „mašinos galėtų gaminti visą maistą ir daiktus“, o žmonėms nereikėtų dirbti penkias dienas per savaitę, kad užsidirbtų pragyvenimui.

Nors dirbtinis intelektas gali atnešti tam tikrų teigiamų pokyčių, B.Gatesas jau anksčiau pripažino, kad dirbtinis intelektas kelia pavojų, jei juo piktnaudžiaujama. Liepos mėn. jis paskelbė tinklaraščio įrašą apie galimą dirbtinio intelekto poveikį.

„Nemanau, kad dirbtinio intelekto poveikis bus toks dramatiškas kaip pramonės revoliucija, bet jis tikrai bus toks pat didelis, kaip asmeninio kompiuterio atsiradimas. Tekstų redagavimo programos nepanaikino biuro darbo, bet pakeitė jį visiems laikams“, – tuomet sakė B.Gatesas. „Darbdaviai ir darbuotojai turėjo prisitaikyti, ir jie tai padarė.“

B.Gatesas nėra vienintelis verslo titanas, kuris prognozuoja trumpesnę darbo savaitę. Bendrovės „JPMorgan“ generalinis direktorius Jamie Dimonas teigė, kad dėl dirbtinio intelekto darbuotojai ateityje turės dirbti tik 3,5 dienų per savaitę.

„Jūsų vaikai dėl technologijų gyvens iki 100 metų ir nesirgs vėžiu bei tikriausiai dirbs 3,5 dienos per savaitę“, – spalį agentūrai „Bloomberg“ sakė J. Dimonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis