Latviai šįmet lietuviško dyzelino pilasi mažiau nei baltarusiško. Per pirmąjį šių metų ketvirtį Latvijos rinkoje baltarusiškas dyzelinas sudarė 38,6 proc., lietuviškas – 24,9 proc., pirmadienį rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.
Šiuo metu baltarusiško dyzelino rinka Lietuvoje gali siekti 5–10 proc. Kol kas gretimoje valstybėje pagamintais degalais prekiauja tik mažosios degalinės.
„Šiandien mūsų eksporto prioritetas – šalys kaimynės. Baltarusiško dyzelino eksportas į Latviją ir Lietuvą didėja ir šią tendenciją mes išlaikysime“, – sakė bendrovės „Beloruskaja neftianaja kompanija“ Spaudos tarnybos vadovas Leonidas Korsakas.
Baltarusiai šiemet Baltijos šalių rinkoje tapo agresyvesni dėl Rusijos veiksmų. Šios šalies naftos tiekimo kompanija „Rosneft“ pabrangino žaliavą Baltarusijos perdirbimo įmonėms, todėl pastarosioms tenka ieškoti degalų pirkėjų, kurie gali mokėti daugiau.
Per keturis mėnesius „Orlen Lietuva“ dyzelino rinka Latvijoje sumenko perpus. Praėjusiais metais Lietuva dar buvo pagrindinė dyzelino tiekėja į Latviją.
Pasak „Orlen Lietuvos“ atstovo spaudai Jaceko Komaro, lietuviškas dyzelinas negali konkuruoti kaina su baltarusišku: „Degalų importuotojai valstybėje kaimynėje gauna nuolaidą, jeigu degalus su biopriedais maišo Latvijoje. Mes tokių galimybių neturime, todėl mūsų dyzelinas brangesnis“, – teigė J.Komaras.
Kaip teigė Lietuvos verslininkų, prekiaujančių naftos produktais, sąjungos pirmininkas Dainius Janėnas, kol kas importuotojai į Lietuvą įsiveža nedidelį kiekį, tačiau padėtis keisis. „Importuoti dyzeliną šįmet tapo lengviau dėl liberalesnių sąlygų. Be to, verslininkus iki praėjusių metų pabaigos stabdė įsipareigojimai „Orlen Lietuvai“. Manau, baltarusiško dyzelino dalis Lietuvoje tik didės, nes jo atsivežti apsimoka“, – sakė sąjungos vadovas.