„Atsižvelgdami į galimas besikeičiančias ekonomines sąlygas, kartu su partneriais, pirmiausia iš Rusijos Federacijos, svarstome įvairias galimybes. Derybų procesas tebevyksta, bet jau galiu pasakyti, kad Baltarusijos geležinkeliai nebus silpnoji grandinės grandis“, – pareiškė V.Morozovas, kurio žodžius pacitavo valstybinė naujienų agentūra „BelTA“.
Pasak V.Morozovo, penktadienį Eurazijos tarpvyriausybinės tarybos posėdyje buvo priimtas memorandumas dėl Baltarusijos, Rusijos ir Kazachstano geležinkelių bendradarbiavimo plėtros Kinijos–Europos–Kinijos kryptimis.
„Mūsų uždaviniai apima tikslą padidinti pervežimų apimtis gerinant paslaugų kokybę ir didinant galimybes. Memorandumas <...> numato ne tik geležinkeliečių, bet ir vyriausybinių institucijų, muitinės, pasienio tarnybų bendradarbiavimą „neapmuitinamo“ tranzito klausimu“, – paaiškino Baltarusijos geležinkelių vadovas.
Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis rugpjūčio 12 dieną pranešė, kad vienos didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų Baltarusijos „Belaruskalij“ produkcija per Lietuvą nebebus pervežama nuo gruodžio dėl paskelbtų JAV sankcijų Baltarusijai, apimančių ir „Belaruskalij“.
Ministras teigė, kad maždaug trečdalis krovinių, kurie keliauja „Lietuvos geležinkeliais“ ir per Klaipėdos uostą, yra trąšos, kurioms taikomos sankcijos.
Tuo tarpu Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka praėjusią savaitę sakė, kad šalis yra pasirengusi perorientuoti kalio trąšų eksportą į Rusijos uostus, ypač į Murmanską.
Rugpjūčio 9 dieną JAV paskelbė apie sankcijas „Belaruskalij“, virtinei Baltarusijos verslininkų, 15-ai su jais susijusių bendrovių ir Baltarusijos bankui „Absolutbank“.
Sankcijos „Belaruskalij“ įvestos dėl to, kad bendrovė yra viena didžiausių valstybinių įmonių Baltarusijoje ir viena didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų, todėl yra laikoma „neteisėtu režimo pajamų šaltiniu“.