Strateginio partnerio grįžimas
Klaipėdos uosto vadovas pasakojo, kad svarbūs kroviniai iš Baltarusijos Klaipėdos uostą aplenkdavo nuo 2012-ųjų, tai, anot jo, buvo labai svarbi netektis. „Klaipėdos nafta“ ir „Belarusskaja neftenaja kampanija“ (BNK) bendradarbiavimas atnaujintas tik po kelerių metų pertraukos, pasirašyta tamsiųjų naftos produktų krovos sutartis. „Mums labai svarbu, kad šis susitarimas įvyko, nes jau kuris laikas „Klaipėdos naftoje“ naftos produktų krovos tendencijos buvo mažėjančios.
Baltarusija yra viena svarbiausių ekonominių Lietuvos partnerių. Džiaugiamės konkrečiubendradarbiavimo pavyzdžiu ekonomikos ir transporto srityse, – teigė A.Butkevičius.
Baltarusijos naftos produktų gamintojai buvo pasukę kitais keliais. Prarasti krovinį iš tiesų yra labai lengva, o jį susigrąžinti – labai sunku, kartais ir neįmanoma. Taigi aš labai džiaugiuosi, kad „Klaipėdos naftai“ tai padaryti pavyko“, – kalbėjo A.Vaitkus. Pasak jo, vienas iš veiksnių, lėmusių bendradarbiavimo atgaivinimą, nemenkas premjero A.Butkevičiaus indėlis, pastarasis, kad pasiektų teigiamų rezultatų, intensyviai bendravo su Baltarusijos premjeru.
Ministras pirmininkas labai teigiamai vertino pasiektus rezultatus ir jau matomą bendradarbiavimo naudą. A.Butkevičius neabejojo, kad tai svarbu ne tik Klaipėdos uostui, bei ir valstybės mastu: „Baltarusija yra viena svarbiausių ekonominių Lietuvos partnerių. Džiaugiamės konkrečiubendradarbiavimo pavyzdžiu ekonomikos ir transporto srityse. Valstybei priklauso 72,32 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų, tad valstybė tiesiogiai pajus naudą padidėjus naftos produktų krovai tiek Klaipėdos uoste, tiek per „Klaipėdos naftą.“
Siekis – ilgalaikis bendradarbiavimas
Tikiuosi, kad ateityje pavyks susigrąžinti iki prieš kelerius metus buvusias apimtis, – kalbėjo A.Vaitkus.
Mogiliove Algirdas Butkevičius su verslo atstovais lankėsi praėjusį lapkritį, o pirmasis po ilgos pertraukos dyzelino krovinys iš Baltarusijos Klaipėdą pasiekė jau 2015-ųjų sausį. Pagal abiejų šalių atstovų pasirašytą sutartį planuojama naujojo naftos produkto, t.y. dyzelino, priimti 20 tūkst. tonų. Nuo praėjusios savaitės per „Klaipėdos nafta“ terminalą pradėtas krauti dar vienas
baltarusių naftos produktas – benzinas. Planuojama, jog „Klaipėdos naftos“ terminalas iš Baltarusijos priims apie 37 tūkst. tonų benzino.
Klaipėdos uosto vadovas pabrėžė, kad Klaipėdos uostui svarbus kiekvienas baltarusių krovinys: „Baltarusija yra strateginė Klaipėdos uosto partnerė, jos tranzitiniai kroviniai dominuoja Klaipėdos uoste. Būtent todėl, tikiuosi, kad ateityje pavyks susigrąžinti iki prieš kelerius metus buvusias apimtis.“
Nors Baltarusijos krovinių apimtis į Klaipėdą šiuo metu ir nėra tokia, kaip buvo iki 2012-ųjų, premjeras vylėsi, kad ateityje bus pasiekta dar geresnių rezultatų. Ministras pirmininkas pabrėžė, kad jau nuveikti darbai leidžia to tikėsis, jog dabar tarp bendrovių pasirašyta sutartis taps ilgalaikės sutarties pagrindu.